Miközben a SPAR és az Aldi csúnya veszteségekről számoltak be, a Penny Market éves beszámolója kimondottan jól néz ki: az üzletlánc az előző évi 155 millió forintos mínusz után 2023-ban 4,35 milliárd forint nyereséget ért el – számol be a hvg.hu.
A tulajdonosok azért óvatosak voltak, és a teljes nyereséget benn hagyták eredménytartalékban, semmit nem vettek ki belőle osztalékként.
A Penny árbevétele 404 milliárd forintról 488 milliárdra nőtt, azaz 20,8 százalékkal emelkedett, kicsivel a 17,6 százalékos éves infláció fölött. Viszont miközben a bevétel 84 milliárddal lett nagyobb, az áruik beszerzési értéke csak 61 milliárd forinttal nőtt meg, 303-ról 364 milliárdra. A dolgozók béreire és az ezekhez kapcsolódó járulékokra 29,5 helyett 35 milliárd forintot költöttek, közben pedig emelték a létszámot is, 4531-ről 4798 főre.