Törölték a Pesti Srácok YouTube-csatornáját

  • narancs.hu
  • 2023. március 24.

Interaktív

Figyelmeztették őket egyszer, kétszer, majd a csatorna teljes tartalma eltűnt.

Törölték a Pesti Srácok csatornáját, a PS TV-t a YouTube-ról – írjaMedia1 a kormánypárti lapra hivatkozva.

Media1 azt írja, hogy a YouTube Jeszenszky Zsolt műsorának két adása miatt adott először, majd másodjára is figyelmeztetést a PS TV-nek. Arról sem a lap, sem a Pesti Srácok nem ír, emiatt törölte-e a YouTube végül a csatorna teljes tartalmát.

A csatornának állítólag több mint 54 ezer feliratkozója volt a Social Blade adatai szerint, megtekintéseik pedig napi 70 ezer körül mozogtak – de volt olyan nap az elmúlt két hétben, amikor 240 ezer megtekintést produkált a csatorna.

Nem ez volt az első alkalom, hogy a Pesti Srácok fittyet hányt a YouTube szabályaira: 2020 elején azért törölték kétszer is a kormánypárti lap videócsatornáját, mert illusztrációként felhasználtak egy filmrészletet egy pedofil pornófilmből.

PS TV még tavaly ősszel fogott komolyabb tartalomgyártásba, miután a 2022 nyarán megszűnt Pesti TV, és több műsorkészítője a PS TV-nél folytatta a műsorkészítést. Ezen a csatornán mutatott be például egy vlogger egy szíriai videót úgy, mintha az Ukrajnában készült volna. 

A YouTube állásfoglalása

Cikkünk megjelenése után a vállalat az alábbiakat közölte a lapunkkal. 

„Minden felhasználó vállalja az Általános Szerződési Feltételeink és a Közösségi Irányelveink betartását, amikor regisztrál a YouTube-ra. Amikor a felhasználók megsértik ezeket a feltételeket, például a gyermekek biztonságára vonatkozót, vagy az intézkedéseink megkerülését tiltót, akkor a csatornáikat, illetve minden további új csatornájukat megszüntetjük. A PsTV csatornát azért szüntettük meg, mert annak létrehozásával megkerülték a Pesti Srácok csatorna megszüntetésére irányuló intézkedésünket, amelyet a gyermekek biztonságára vonatkozó feltételek megsértése miatt távolítottunk el 2020 februárjában.

Irányelveink nem egyes nézőpontok szerinti tartalmakra vonatkoznak – azokat egyformán alkalmazzuk. Automatizált rendszereink nem úgy vannak tervezve, hogy egyénekhez vagy csoportokhoz tartozó tartalmakat politikai szempontok vagy egyéb tulajdonságok, például nemi vagy szexuális irányultság alapján szűrjenek. A tartalmakat felülvizsgáló munkatársainkat pedig úgy készítettük fel, hogy ne vegyék figyelembe a feltöltő személyét, és azt sem, hogy egyetértenek-e vagy sem a videóban szereplő álláspontokkal”. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.