Égtek a telefonvonalak a katasztrófavédelemnél a vihar alatt

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. augusztus 5.

Katasztrófa

Több mint ezer bejelentést kaptak a vihar miatt, a vonatok is késnek.

Több mint ezer bejelentés érkezett a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság műveletirányítási ügyeletére szombat reggelig. Főleg kidőlt fák, leszakadó vezetékek, megsérült épületek és vízszivattyúzások miatt kértek tűzoltói segítséget. A vihar a főváros teljes területét érintette, de több agglomerációs településről is érkeztek segélyhívások. Folyamatosan dolgoznak a fővárosi tűzoltók, az önkéntes tűzoltó egyesületek és a Budapest Mentőszervezet a viharkárok elhárításán.

Budapesten több elővárosi vasútvonalon nem, vagy csak korlátozottan lehetséges a vonatközlekedés. Az átvonuló vihar miatt fák dőltek a sínekre, felsővezetékek sérültek meg egy-egy szakaszon – közölte a Mávinform szombaton hajnalban.

Szombat kora hajnaltól jelentős késésekkel közlekednek a vonatok a Budapest-Újszász-Szolnok, a Budapest-Hatvan, a Budapest-Veresegyház-Vác, a Budapest-Cegléd vonalon.

Maglód és Rákoshegy állomások között felsővezetéki zárlat akadályozza a vonatközlekedést. Maglód állomáson nem működik a biztosítóberendezés, itt sem közlekedhetnek a vonatok. Az utasokat pótlóbusz szállítja Mende és Rákos között.

Aszód és Galgamácsa között nincs vonatközlekedés, a vasúti pályára dőlt fa miatt leszakadt a felsővezeték.

Ferencváros és Kőbánya-Kispest között mindkét vágányon felsővezetéki hiba van, a vonatok nem közlekednek. Ez a székesfehérvári G43-as vonatoknál okozhat kimaradást, késést.

Kőbánya-felső és Rákos között mindkét vágányon fadőlés miatt szünetel a vonatközlekedés. A Budapest-Hatvan-Miskolc, illetve a Budapest-Újszász-Szolnok vonal vasúti közlekedésében okoz késéseket, járatkimaradásokat.

Pestszentlőrinc és Vecsés között csak az egyik vágányon közlekedhetnek a vonatok, felsővezetéki zárlat miatt. A Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vonatok, továbbá a szegedi és a nyíregyházi távolsági, InterCity és InterRégió vonatok hosszabb menetidővel közlekednek. Pestszentimre-felső és Kispest állomás között nem közlekedhetnek a vonatok a vasúti pályára dőlt villanyoszlop miatt. A Budapest-Lajosmizse vonalon megnő az eljutási idő. A Keleti pályaudvar és Ferencváros között fadőlés miatt a felsővezetékben nincs áram, a győri és a pécsi távolsági vonatok hosszabb menetidővel közlekednek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.