Tavaly októberben a Mol olajszivárgást észlelt a Pécs és Százhalombatta közötti vezetékében Gárdony mellett. A cég először 10 köbméternyi kiszivárgott üzemanyagról adott hírt, ám az Átlátszó tényfeltárása szerint valójában 487 köbméter gázolaj és benzin szivárgott el, súlyosan szennyezve a földet. Az Átlátszó most arról ír, hogy a Mol már szeptember 10-én észlelte a jelentős üzemanyaghiányt, ám a vezetéket csak október 16-án zárták el, vagyis több mint egy hónapon át folyt tovább a szivárgás.
Bár a Mol október 18-án hivatalosan közölte az MTI-vel a szivárgás tényét és a vezeték elzárását, források szerint addig szándékosan tovább áramoltatták az üzemanyagot, hogy a hibát lokalizálják, ezzel további 200 köbméter üzemanyag jutott a földbe.
Paul Horsman, a Greenpeace olajszennyezési szakértője élesen bírálta ezt az eljárást, primitívnek és felelőtlennek nevezve azt. Horsman szerint a Mol üzemanyag helyett vizet is használhatott volna a hiba keresésére, bár ez is elavult módszer; a korszerű gyakorlat ma már távvezérelt eszközök és nyomásjelző folyadék alkalmazása. A helyszíni kármentesítésről szóló jelentésből kiderül, hogy olyan szennyezettségi célértékeket határoztak meg, amelyek többszörösen meghaladják az egészségügyi határértékeket: például a talajban lévő rákkeltő benzol szintje a kármentesítés után is 110-szerese lenne a megengedett határértéknek, míg a toluol esetében ez a különbség több mint nyolcszázszoros.
A Mol a szennyezés terjedésének megakadályozására izolációs fal építésébe kezdett a területen. Kozma Szabolcs, a Mol logisztikai vezetője az Átlátszónak adott nyilatkozatában közölte, hogy jelenleg naponta 700–1300 liter közötti mennyiségű szennyezett anyagot tudnak eltávolítani. Hozzátette: ha ez az ütem csökkenne, a Mol újabb technológiákat fog beszerezni a hatékonyabb kármentesítés érdekében.