Meghalt Franciaországban egy koronavírussal fertőzött kínai férfi

  • narancs.hu
  • 2020. február 15.

Katasztrófa

Ez az első európai koronavírusos haláleset.

Meghalt Franciaországban egy koronavírussal megfertőződött kínai férfi – írja BBC.

Ez az első halállal végződő koronavírusos megbetegedés Európában.

A 80 éves férfi január 16-án érkezett az országba turistaként, és január 25-én helyezték karanténba egy párizsi kórházban.

A BBC emlékeztet, hogy eddig hivatalosan három halálesetet jelentettek koronavírus-fertőzés miatt Kínán kívül: Hongkongban, a Fülöp-szigeteken és Japánban. Kínában már 1500 körül jár a vírus halálos áldozatainak a száma, többségük Hupej tartományban történt.

Franciaországban eddig 11 megerősített koronavírusos beteget regisztráltak. Köztük van az elhunyt férfi lánya is, de az ő állapota nem súlyos, a francia egészségügyi miniszter közlése szerint gyógyul.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.