Salgótarján

Gyűjtés Szepesi József sírjára – felhívás

  • narancs.hu
  • 2013. március 13.

Kis-Magyarország

Több mint tíz éve nyugszik névtelen sírban az író, ezért tisztelői most egy méltó síremlékre gyűjtenek.

Tisztelt támogatónk!

Sajnos az egyik legkiválóbb, 12 éve elhunyt roma származású írónk, Szepesi József, a salgótarjáni öreg temetőben névtelen sírban nyugszik.

A Salgótarjáni Polgári Kör tagsága 2011. évben közfelkiáltással úgy döntött, hogy társadalmi összefogással gyűjtést szervez, és így teremtünk elő közösen mintegy 600-650 ezer forintot egy méltó síremlék elkészítésére.

Örömmel tudatom, hogy mára 400 ezer forintot gyűjtöttünk a síremlék elkészítésére, és az avatással egybekötötten megrendezendő irodalmi estre, amely összeget cégek és magánszemélyek adományozták. Az ön adománya is hozzájárulhat, hogy valóra váltsuk tervünket.

Terveink szerint 2013. év április közepén avatjuk a síremléket egy Szepesi József költőre emlékező irodalmi esttel egybekötve, mivel Szepesi József akkor lenne 65 éves.
Tisztelettel kérjük Önt, hogy szíveskedjen támogatni méltó emléket állító törekvésünket!

Adományát átutalással, befizetéssel teljesítheti a Salgótarjáni Polgári Kör számlaszámára: UniCredit Bank Salgótarján, 10918001-00000024-75870001.

Kérjük, befizetéskor a kísérő nyomtatványra írják fel: „Szepesi József síremlék”.
Amennyiben szükséges, az adományához kapcsolódó dokumentumok elkészítésében közreműködünk, a beruházással kapcsolatos dokumentumokat, elszámolást bemutatjuk, átnyújtjuk.

Salgótarjáni Polgári Kör

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.