Önök szerint véletlen, hogy a németek két tökegyforma hibáért kaptak 11-est?

  • narancs.hu
  • 2016. július 8.

Kispálya

Vagy írjuk a dolgot Jogi Löw zsenialitásának a számlájára.

Az olaszok ellen Boateng, a franciák ellen szegény Bastian Schweinsteiger csinálta meg ugyanazt a mutatványt. Bokszolt bele tudniillik a beívelt labdába. Már az olaszok elleni tizenegyes miatt is nyugodtan kieshettek volna, de Schweini kezezése – hála a remek időzítésének – már tényleg megpecsételte a sorsukat.

false

 

Fotó: MTI/EPA/Peter Powell

De lehet-e kétszer véletlenül ugyanabba a tehénlepénybe belelépni? Vagy az volt a taktikai utasítás, hogy ha jön a beadás, vágjátok ki, izé, valahogy… De még ha nem is ez volt, nem lehetett volna azt mondani Boateng 11-ese után, hogy erre vigyázzatok, fiúk?

Mindegy, így vagy úgy, a világbajnok mindenképp rászolgált a búcsúra.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.