Önök szerint véletlen, hogy a németek két tökegyforma hibáért kaptak 11-est?

  • narancs.hu
  • 2016. július 8.

Kispálya

Vagy írjuk a dolgot Jogi Löw zsenialitásának a számlájára.

Az olaszok ellen Boateng, a franciák ellen szegény Bastian Schweinsteiger csinálta meg ugyanazt a mutatványt. Bokszolt bele tudniillik a beívelt labdába. Már az olaszok elleni tizenegyes miatt is nyugodtan kieshettek volna, de Schweini kezezése – hála a remek időzítésének – már tényleg megpecsételte a sorsukat.

false

 

Fotó: MTI/EPA/Peter Powell

De lehet-e kétszer véletlenül ugyanabba a tehénlepénybe belelépni? Vagy az volt a taktikai utasítás, hogy ha jön a beadás, vágjátok ki, izé, valahogy… De még ha nem is ez volt, nem lehetett volna azt mondani Boateng 11-ese után, hogy erre vigyázzatok, fiúk?

Mindegy, így vagy úgy, a világbajnok mindenképp rászolgált a búcsúra.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.