1,5 milliárd dollárra büntették Alex Jonest, de csődöt jelentett

  • narancs.hu
  • 2022. december 3.

Külpol

Ő állította, hogy a 2012-es amerikai iskolai mészárlás nem történt meg. Az elhunytak hozzátartozói beperelték, nyertek.

Magáncsődöt jelentett Alex Jones, akit valótlan állításai miatt csaknem másfél milliárd dollár kártérítés kifizetésére kötelezett a bíróság az Egyesült Államokban.

A műsorvezető, aki az összeesküvés-elméletek legismertebb híve, terjesztője az Egyesült Államokban, saját médiafelületén közölte pénteken, hogy a csődvédelmi keresetben 1 és 10 milliárd dollár közötti tartozást, illetve 1 és 10 millió dollár közötti vagyont tüntetett fel. A podcastban azt állította, a csődeljárás bizonyítja majd, hogy tönkrement, és arra kérte hallgatóit, küldjenek anyagi támogatást a műsor fennmaradása érdekében. Ahogy fogalmazott, „mindenki látni fogja, hogy Alex Jonesnak majdnem semmi készpénze nincs”.

Jones hosszú időn át azt állította, terjesztette, hogy a 2012-ben a Sandy Hook iskolában történt, huszonnyolc ember halálát okozó mészárlás nem történt meg, az a fegyverellenes lobbi által kreált álhír.

Az elhunytak hozzátartozói kártérítési pert indítottak ellene, és a bíróság több eljárás során csaknem másfél milliárd dollár kártérítésre kötelezte, mert állításait semmivel sem tudta bizonyítani.

Alex Jones nem csak arról győzködte a nézőit, hogy az iskolai lövöldözés nem történt meg. Azt is állította, hogy új világrend szerveződik, egy pedofil globális elit hozza létre, amely Bill Gates irányításával új szuperfajt fejleszt ki, továbbá a 2001. szeptember 11-i terrortámadásokat az amerikai kormány követte el, más merényletekkel együtt. Szerinte  Barack Obama az Al-Kaida tagja, a felesége pedig transznemű, az amerikai kormány befolyásolja az időjárást, a Pentagon a vízbe engedett vegyszerekkel homoszexuálisokká változtatja az embereket, hogy kevesebb gyerek szülessen.

Jones rádióműsorát már beszüntették, de folytatta az igehirdetést többek közt a YouTube-on, és olyan sokan nézték, hogy műsorainak reklámbevétele évente 20 millió dollár volt. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.

Tudás és hatalom

Második ciklusának elején Donald Trump nekitámadt a legjelesebb amerikai egyetemeknek is. Elnöki hatalmát – amely ezen a területen erősen kérdéses, a végső szót a bíróságok mondják majd ki – immár arra is használja, hogy fél tucat elit magánegyetemet zsaroljon állami források visszatartásával és adószigorítások kilátásba helyezésével: ha nem regulázzák meg palesztinpárti tanáraikat és diákjaikat, és nem számolják fel esélyegyenlőségi programjaikat, oda a washingtoni pénz.