A britek nem ismerik el a tálib vezetést

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. szeptember 6.

Külpol

De London készen áll a kapcsolattartásra.

A brit kormány nem ismeri el az Afganisztánban hatalomra jutott tálib vezetést, de "kapcsolattartásra" készen áll - mondta hétfőn Dominic Raab brit külügyminiszter.

Raab, aki a londoni alsóházban tartott tájékoztatást a képviselőknek az afganisztáni helyzetről, kijelentette: Nagy-Britannia "gondosan kalibrálja" majd cselekedeteit, ahhoz mérve, hogy a tálibok milyen döntéseket hoznak és mit tesznek.

Hozzátette: London számonkéri a tálibokon az általuk tett vállalásokat egyebek mellett a terrorizmus, az ország szabad elhagyása és a humanitárius segélyek eljuttatása ügyében, és ehhez a rendelkezésére álló összes politikai, gazdasági és diplomáciai eszközt kész felhasználni.

Nem sokkal korábban, ugyancsak a londoni alsóházban Boris Johnson brit miniszterelnök kijelentette: ha az új kabuli rezsim nemzetközi elismerésre törekszik és hozzá akar jutni a külföldi számlákon befagyasztott több milliárd dollárnyi tőkéhez, akkor nem szabad megengednie, hogy Afganisztán újból a terrorizmus melegágyává váljék.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."