Brit újságírót öltek meg Brazíliában

Külpol

Dom Phillips még június elején tűnt el brazil kísérőjével együtt, holttestüket gyilkosaik beszámolója alapján találták meg.

Valóban a június elején eltűnt Dom Phillips brit újságíró holttestét találták meg a héten Brazília északnyugati részén – közölte helyi idő szerint pénteken a brazil rendőrség.

A brit újságírót és a vele utazó brazil Bruno Pereirát június 5-én látták utoljára, amikor a Javari-völgyi területre indultak. Az eltűnésükkel összefüggésben őrizetbe vett gyanúsított részletesen leírta, hogyan ölték meg a két férfit, és elmondta, hová temették el őket. Így találták meg a hatóságok a két áldozat holttestét a perui és kolumbiai határ közelében.

Az Amazonasról szóló számos riport szerzője, az 57 éves Dom Phillips 15 éve élt Brazíliában, és ezúttal egy környezetvédelemről szóló könyvéhez végzett kutatásokat.

A 41 éves Bruno Pereira az őslakosok jogainak elismert szakértője és védelmezője volt, hosszú éveken át dolgozott a térségben a brazil kormány őslakos ügyekkel foglalkozó ügynökségénél (Funai).

Egyelőre nem világos, mi volt a gyilkosság elkövetőinek indítéka, de a hatóságok nem zárják ki azt sem, hogy a bűnténynek esetleg a térségben elterjedt illegális halászathoz vagy a kábítószer-kereskedelemhez is köze lehetett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.