Brit újságírót öltek meg Brazíliában

Külpol

Dom Phillips még június elején tűnt el brazil kísérőjével együtt, holttestüket gyilkosaik beszámolója alapján találták meg.

Valóban a június elején eltűnt Dom Phillips brit újságíró holttestét találták meg a héten Brazília északnyugati részén – közölte helyi idő szerint pénteken a brazil rendőrség.

A brit újságírót és a vele utazó brazil Bruno Pereirát június 5-én látták utoljára, amikor a Javari-völgyi területre indultak. Az eltűnésükkel összefüggésben őrizetbe vett gyanúsított részletesen leírta, hogyan ölték meg a két férfit, és elmondta, hová temették el őket. Így találták meg a hatóságok a két áldozat holttestét a perui és kolumbiai határ közelében.

Az Amazonasról szóló számos riport szerzője, az 57 éves Dom Phillips 15 éve élt Brazíliában, és ezúttal egy környezetvédelemről szóló könyvéhez végzett kutatásokat.

A 41 éves Bruno Pereira az őslakosok jogainak elismert szakértője és védelmezője volt, hosszú éveken át dolgozott a térségben a brazil kormány őslakos ügyekkel foglalkozó ügynökségénél (Funai).

Egyelőre nem világos, mi volt a gyilkosság elkövetőinek indítéka, de a hatóságok nem zárják ki azt sem, hogy a bűnténynek esetleg a térségben elterjedt illegális halászathoz vagy a kábítószer-kereskedelemhez is köze lehetett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."