Elfogták Katarban a norvég újságírókat, törölték a felvételeiket

  • narancs.hu
  • 2021. november 24.

Külpol

A vendégmunkások sorsáról készítettek riportot, az ottani törvények szerint engedély nélkül.

Elfogták és több mint harminc órán át fogva tartották a norvég köztelevízió (NRK) két munkatársát, Halvor Ekeland sportújságírót és Lokman Ghorbani fotóriportert Katarban, amikor az ott dolgozó vendégmunkások helyzetéről készítettek riportot – írja az AP hírügynökség nyomán a Telex.

Ez azért érzékeny téma, mert Katar jövőre futball-világbajnokságot rendez, stadionokat épít, és ezekben a munkálatokban eddig 37-en haltak meg – a tudósítások szerint elsősorban azért, mert az építtetők rabszolgaként kezelik a főleg délkelet-ázsiai és afrikai munkásokat.

Az NRK stábja egy táborban készített riportot az ott élő vendégmunkásokról. A katari hatóságok őrizetbe vették az újságírót és a fotóriportert, elvették tőlük az eszközeiket. Szerda reggel juthattak vissza Norvégiába – a felszerelésük nélkül.

A katari eljárást elítélte a norvég újságíró-szövetség és a futballszövetség, Gahr Stoere norvég miniszterelnök elfogadhatatlannak nevezte, ami történt, és arról beszélt, a működő demokráciában nélkülözhetetlen a szabad sajtó munkája.

Az oslói külügyminisztériumba behívatták a katari nagykövetet. Az arab ország kormánya közölte, hatóságaik mindenben az ottani törvények szerint jártak el. A norvég újságírók magánterületre léptek be engedély nélkül, és úgy dolgoztak, hogy ehhez sem kértek engedélyt a katari hatóságoktól. Igaz, azt elismerte a katari kormány, hogy a stáb kért engedélyt – csak nyilván nem kapta meg. A felvett anyagokat is jogszerűen törölték a rendőrök, mert birtokháborítás közben készültek – írta a dohai közlemény.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.