Majdnem teljesen leállt a közösségi közlekedés Németországban

Külpol

Több szakszervezet közös figyelmeztető sztrájkja miatt.

Csaknem teljesen leállt a távolsági és a térségi közösségi közlekedés hétfőn Németországban több szakszervezet közös figyelmeztető sztrájkja miatt.

Az egész napos munkabeszüntetés országszerte súlyos fennakadásokat okozott. A Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság valamennyi távolsági járatát törölte, és sok helyen a regionális járatok sem közlekednek. A legtöbb repülőtéren is leállt a forgalom, a kevés kivétel közé tartozik a fővárost és térségét kiszolgáló Berlin-Brandenburg nemzetközi repülőtér (BER), ahol azonban a belföldi járatokat mind törölni kellett.

A tizenhat közül hét tartományban a helyi közösségi közlekedés is megbénult, köztük a legnépesebb tartományban, Észak-Rajna-Vesztfáliában.

A szolgáltató szektor legnagyobb munkavállalói érdekképviselete, a Ver.di szakszervezeti szövetség és a vasutas és közlekedési dolgozók szakszervezetének (EVG) 24 órás sztrájkja az autópálya-üzemeltető társaságokat és a vízügyi és hajózási igazgatási szerveket is érinti.

A ver.di a munkabeszüntetéssel tovább növeli a munkaadói oldalra kifejtett nyomást a közszférában dolgozó nagyjából 2,3 millió munkavállalóra vonatkozó kollektív szerződésről zajló tárgyalásokon.

A közlekedési ágazat egészét átfogó sztrájkkal "félreérthetetlenül világossá tesszük a munkaadónak, hogy a munkavállalók egyértelműen a követeléseink mögött állnak"

– jelentette ki Frank Werneke, a Ver.di vezetője hétfő reggel Potsdamban, ahol a tárgyalás harmadik fordulóját tartják.

A Ver.di 10,5 százalékos, és legalább 500 eurós béremelést követel. A munkaadói oldal egyelőre 5 százalékos béremelést és 2500 euró egyszeri kifizetést ajánl. A szakszervezeti szövetség harmadszor alkalmazza a figyelmeztető sztrájk eszközét a februárban elkezdett tárgyalási folyamatban. Az 1,8 milliós tagságú érdekképviselet 120 ezer dolgozót szólított fel a hétfői munkabeszüntetésre.

Az Ver.di akcióihoz első alkalommal csatlakozó EVG a teljes tagságot, 230 ezer embert hívott sztrájkba. A szakszervezet ötvennél is több közlekedési vállalattal – köztük a DB-vel és számos térségi vasú vasúttársasággal – tárgyal, az első forduló nem hozott eredményt. Központi követelése egy minden munkavállalóra egyformán vonatkozó 650 eurós béremelés.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált.