„Nem kerül sor találkozóra” – Irán nem tárgyal az atomról Amerikával

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 11.

Külpol

Az iráni külügyminiszter szerint az amerikaiak nem őszinték.

Irán szombaton kizárt bármiféle találkozót az Egyesült Államokkal, és határozottan elutasította Donald Trump amerikai elnök tárgyalásra vonatkozó ajánlatát.

„Nem kerül sor találkozóra” – mondta Mohammed Dzsavád Zaríf iráni külügyminiszter a Tasnim iráni hírügynökségnek. A Tasnim arról faggatta Zarífot, hogy tervez-e találkozót Mike Pompeo amerikai külügyminiszterrel vagy más tisztségviselőkkel az ENSZ Közgyűlésének szeptemberi ülése alkalmával. Az eseményen Trump és Haszan Róháni iráni elnök is részt vesz.

„Trump legutóbbi párbeszédre vonatkozó felvetésével kapcsolatban hivatalos álláspontunkat az elnök és mi is ismertettük” – tette hozzá az iráni diplomácia vezetője. „Az amerikaiak nem őszinték, és szankciófüggőségük nem teszi lehetővé a tárgyalás semmilyen formáját” – szögezte le Zaríf.

Washington kedden újra életbe léptette a korábban felfüggesztett szankciók egy részét Iránnal szemben. Trump május elején felmondta a 2015-ös többhatalmi atomalkut, amelyet sokszor bírált. Az amerikai elnök jelezte: a büntető intézkedések visszaállításával maximális nyomást akar gyakorolni Teheránra. Ugyanakkor többször beszélt arról is: kész a párbeszédre Iránnal annak érdekében, hogy új, átfogó megállapodást kössenek, amely megnyugtatóan rendezi az iszlám köztársaság vitatott tevékenységeit, köztük ballisztikus rakétaprogramját.

Az amerikai vezető figyelmeztetett: „az iráni rendszer választás előtt áll”. Teherán „vagy változtat fenyegető és destabilizáló magatartásán, és akkor visszatérhet a világgazdaság körforgásába, vagy továbbra is a gazdasági elszigetelődés útját járja” – szögezte le.

Veszélyben az iráni atomalku

Trump csak változtatásokkal maradna benne, Róháni nem hajlandó változtatni rajta.

(MTI)


Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.