Orbán az EU-csúcsról: Nem győztünk

  • narancs.hu
  • 2019. december 13.

Külpol

Magyarország klímabajnok.

Orbán Facebook-oldalán reagált az EU-csúcsra, vagyis arra, hogy megállapodás született a klímacélokról (2050-re karonsemlegessé teszik az Uniót), és nem született megállapodás a 2020 utáni kohéziós támogatásokról.

Orbán mindezt így értékelte: Sikert értünk el, mert a mostantól megszületendő klímaszabályoknál garanciákat kaptunk arra, hogy ne a „szegény emberek, a szegény országok fizessék meg az árát”, és ennek érdekében ne vegyenek el pénzt a felzárkózást célul tűző országok előtt. Más kérdés, hogy a felzárkóztatási források – amelyeknek a jövőben legalább a negyedét a klímacélok teljesítésével kapcsolatban kellene felhasználni – enélkül is jelentősen csökkennek Magyarország számára a most tárgyalt javaslat alapján, erről egyelőre nem sikerült megállapodásra jutniuk a feleknek.

Orbán még olyanokat is mondott, hogy „Magyarország klímabajnok, ezt itt Brüsszelben elismerik.“

Viszont a mostani „harcban“ „nem győztünk, de esélyt teremtettünk magunknak a későbbi győzelemre.“

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.