A tao királyai bezárják a boltot – Frissitve!

  • narancs.hu
  • 2019. április 18.

Kultúra

Feloszlik a ExperiDance táncegyüttes. Cáfolják az érintettek.

„19 év közös munka után feloszlik az 2000-ben alapított ExperiDance Production. A társulat működésével kapcsolatban már korábban is a vezetők belső konfliktusáról lehetett hallani, a megszüntetésről valószínűleg személyes konfliktusuk és az elmaradó kulturális TAO pénzek miatt döntöttek” – írja a Táncélet, hozzátéve, hogy „a 2000 óta sikeres társulat ereje, hogy a tüzes magyar táncokat népszerű nemzetközi és kortárs irányzatokkal szelídíti, vagy épp a végletekig fokozza”.

Nos, e „végletekig fokozás” a tao-pénzekkel kapcsolatosan is megjelent a társulat működésében. Öt évvel ezelőtt írtuk meg, hogy az ExperiDance-et működtető, Román Sándor és Vona Tibor tulajdonában lévő Rivalda Stúdió Művészeti Iroda Közhasznú Nonprofit Kft. az akkori adatok szerint 3,58 milliárd forintos jegybevételt, és az azután járó 2 milliárd forintnyi taót begyűjtve a legsikeresebb magyar művé­szeti cég lett. Az Előadó-művészeti Iroda nyilvános adataiból szerint: Románéknak Budapesten akkor 132 saját előadásuk volt, és 1066 (!) koprodukciós előadás mellett még 67 előadást be is fogadtak. „Ez csaknem 1200 előadás. Ha minden áldott nap játszottak, karácsonykor és nyár közepén is, akkor átlagosan naponta több mint 3 előadást kellett lenyomnia a hivatalosan 38 fős társulatnak. Emellett 16 saját és 28 koprodukciós turnéelőadásról is beszámoltak. Egy előadásnak tehát átlagosan 3 milliós bevételt kellett volna produkálnia, amit alig 500 nézőnek kellett volna összeadni 6000 forintos nettó jegyárak mellett, ha minden este telt ház is lett volna” – írtuk 2014-ben az ExperiDance teljesítményéről.

Honlapjuk szerint az április 17-i Nagyidai cigányok volt az utolsó előadás a RAM Colosseumban, ezt követően minden előadás elmarad „technikai” okokra hivatkozva.

Frissítés!

Posztunk megjelenése után az ExperiDance facebook-oldalán az alábbi közlemény jelent meg:

HIVATALOS EXPERIDANCE PRODUCTION SAJTÓNYILATKOZAT

A mai napon számos sajtóorgánum weboldalán megjelent, társulatunk megszűnéséről szóló híreket EGYÉRTELMŰEN ÉS HATÁROZOTTAN CÁFOLNI KÍVÁNJUK! A repertoár bemutatása időszakosan lett csak leállítva, melynek oka nyolc kiváló, tapasztalt táncművész rövid időn belüli távozása, akiknek többsége fajsúlyos, többnyire szólista szerepeket töltött be a darabjainkban. A színpadi minőség tekintetében a művek megnyirbálásával, csak félig felkészült szereplőkkel nem kívánunk színpadra állni, ebben nem kívánunk kompromisszumot kötni magunkkal, hiszen ezzel azonnal becsapnánk a leghitelesebb véleményformálóinkat, a nézőinket! A főszerepek visszapótlása az ExperiDance székházának professzionális próbatermi körülményei között jelenleg is zajlik. A társulat minden erejével és tudásával arra törekszik, hogy számtalan szerződéses kötelezettségének eleget téve mielőbb újra színpadra lépjen, olyan minőségben, mely minőség alapján anno kiérdemelte nézőitől a „Ritmus Ünnepe” kitüntető jelzőt!

AZ EXPERIDANCE PRODUCTION MENEDZSMENTJE

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.