A Magyar Narancs munkatársa lett az év kulturális újságírója

  • narancs.hu
  • 2019. március 15.

Lokál

Pálos Máté kapta a MÚOSZ díját, gratulálunk!

Csütörtökön osztották ki a Magyar Újságírók Országos Szövetségének szakmai elismeréseit. A Múosz kulturális szakosztályának Virág F. Éva-díját munkatársunk, Pálos Máté kapta.

false

 

Fotó: Pólya Dávid/MÚOSZ

A díj átadása előtt a méltatásban Murányi Gábor, a HVG munkatársa „jolly joker újságírónak“ nevezte Pálost, külön kiemelte írásainak társadalmi érzékenységét, valamint az igényt, hogy a kulturális témák hátterét adó politikai és gazdasági folyamatokat is láttassa. Külön kiemelte a hajléktalanhelyzetről szóló riportját, a Schmidt Mária birodalmával foglalkozó cikkeit, a Kertész-hagyaték hányattatott sorsát feltáró írásait, Fekete Péter kulturális államtitkárról szóló portréját, és interjúit, amelyekben Pálos előszeretettel, de empatikusan szembesíti beszélgetőtársait, például Parti Nagy Lajost vagy éppen Nagy Blankát.

A Magyar Sajtódíjat Doros Judit, a Népszava tudósítója, Nagy József, a 24.hu újságíró-szerkesztője és a Szabad Pécs hírportál szerkesztősége kapta. A Földes Anna-interjúdíjat Bíró Marianna (168 óra, Index), a környezetvédelmi Soó Rezső-díjat Csávás Sándor (MTI), a gazdasági újságíró díjat Ács Dániel (444) kapta.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.