A Magyar Narancs munkatársa lett az év kulturális újságírója

  • narancs.hu
  • 2019. március 15.

Lokál

Pálos Máté kapta a MÚOSZ díját, gratulálunk!

Csütörtökön osztották ki a Magyar Újságírók Országos Szövetségének szakmai elismeréseit. A Múosz kulturális szakosztályának Virág F. Éva-díját munkatársunk, Pálos Máté kapta.

false

 

Fotó: Pólya Dávid/MÚOSZ

A díj átadása előtt a méltatásban Murányi Gábor, a HVG munkatársa „jolly joker újságírónak“ nevezte Pálost, külön kiemelte írásainak társadalmi érzékenységét, valamint az igényt, hogy a kulturális témák hátterét adó politikai és gazdasági folyamatokat is láttassa. Külön kiemelte a hajléktalanhelyzetről szóló riportját, a Schmidt Mária birodalmával foglalkozó cikkeit, a Kertész-hagyaték hányattatott sorsát feltáró írásait, Fekete Péter kulturális államtitkárról szóló portréját, és interjúit, amelyekben Pálos előszeretettel, de empatikusan szembesíti beszélgetőtársait, például Parti Nagy Lajost vagy éppen Nagy Blankát.

A Magyar Sajtódíjat Doros Judit, a Népszava tudósítója, Nagy József, a 24.hu újságíró-szerkesztője és a Szabad Pécs hírportál szerkesztősége kapta. A Földes Anna-interjúdíjat Bíró Marianna (168 óra, Index), a környezetvédelmi Soó Rezső-díjat Csávás Sándor (MTI), a gazdasági újságíró díjat Ács Dániel (444) kapta.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.