A BKK honlapján jelentette be, hogy elkészültek a Baross utcai kivitelezések, így már jobb körülmények között lehet haladni kerékpárral és közösségi közlekedéssel is, és "régóta hiányzó kerékpáros kapcsolat jött létre Kőbánya és a belváros között".
Emellett bejelentették, hogy:
"a Baross utcai munkák befejezésével már indul is a Ferenc körúti új kerékpársáv kivitelezése, amely – a Petőfi híd érintésével – összekapcsolja a budai és a pesti kerékpáros hálózatot."
A BKK korábbi bejelentése szerint a Ferenc körúton a beavatkozások után a kerékpársáv mellett továbbra is irányonként két forgalmi sáv áll majd rendelkezésre a gépjárművel közlekedők számára. A tervezett kialakítással a jelenlegi parkolóhelyek egy része megmarad, valamint pótlásként a Közraktár utcában létesítenek újakat.
|
Szintén ferencvárosi fejlesztés, hogy a Bakáts tér környezetében a IX. kerületi önkormányzat új, ideiglenes forgalmi rendet léptetett életbe. Ennek részeként a Tompa utcában már mindkét irányban végig lehet kerékpározni a Ferenc tér és a Bakáts tér közötti szakaszon, ami fontos kapcsolat a Ferencváros Nagykörúton kívüli és azon belüli területei között.
Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton még április végén létesült kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon: ennek a forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti kerékpársáv forgalmát.
A friss adatok szerint naponta legalább négyezerszer haladnak rajta kerékpárral, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb bringás útvonalává vált. Ferenc körúti meghosszabbításával még többen választhatják ezen az útvonalon autó helyett a kerékpárt, így az autóval közlekedők is jobban tudnak haladni, a Nagykörút belső szakaszai pedig még csendesebbé, élhetőbbé válhatnak az ott lakók, az üzletekben vásárlók és a vendéglátóhelyek számára – írják.