Nemhogy nőttek volna a dugók Budapesten, még csökkentek is

  • narancs.hu
  • 2024. január 11.

Lokál

Egy holland cég dugóindexe szerint fél perccel gyorsabban lehet megtenni 10 kilométert Budapesten, mint tavaly. 

Bár a kormánymédia kedvelt toposza a káoszba fulladt budapesti közlekedés és az állandó dugók Budapesten, egy független navigációs cég éves adatai szerint nemhogy nőttek volna a dugók Budapesten, de még csökkentek is – hívja fel a figyelmet Facebook-posztjában Karácsony Gergely főpolgármester. 

"Az európai nagyvárosok közül – Béccsel holtversenyben – Budapesten csökkentek leginkább a torlódások az előző évhez képest. Budapesten ez most már egy évről évre zajló tendencia, miközben a vizsgált városok többségében nőtt a dugók mértéke. Mindezt nem mi, hanem egy független navigációs cég állítja valós adatok alapján" – írta Karácsony, hozzátéve, hogy bár egy nagyvárosban sosem szűnnek meg teljesen a torlódások, de szerinte a dugók csökkentésének a módja a megfelelő alternatíva felkínálása. 

A Karácsony által hivatkozott statisztikát a TomTom nevű holland navigációs cég készítette, amelynek TomTom Traffic Index nevű listájában a begyűjtött adatok alapján többek között azt vizsgálták, mennyi idő alatt lehet megtenni az egyes városokban 10 kilométert. Az oldal szerint európai- és világszinten is Londonban (37 perc 20 másodperc) és Dublinban (29 perc 30 másodperc) a legrosszabb a helyzet (gyakorlatilag minden szempontból), ráadásul az elmúlt egy évben ez csak romlott, míg a leggyorsabban az amerikai Oklahoma Cityben lehet leautózni a 10 kilométert (8 perc 40 másodperc), Európában pedig a dél-olasz Taranto nevű kisvárosban (10 perc 20 másodperc). A legalább 800 ezer fős lakosú nagyvárosok között Katowice áll az élen (13 perc 40 másodperc). 

Budapest ebből a szempontból a középmezőnybe tartozik, ugyanis 10 kilométerhez átlagosan 21 perc 10 másodperc kell (Szófiában, Lyonban és a török Gaziantepben 20 perc 50 másodperc, Bécsben és Helsinkiben 21 perc 30 másodperc, Berlinben 22 perc), ugyanakkor az előző évhez képest fél perccel sikerült csökkenteni is az utazási időt

Világszinten Indianapolisban csökkent a leginkább az utazási idő több mint 2 perccel, Európában pedig németországi Münsterben több mint 1 perccel, Frankfurtban pedig 50 másodperccel, de a 800 ezer lakosnál nagyobb városok között Budapest és Bécs valóban holtversenyben tudta a leginkább csökkenteni fél-fél perccel. 

A cég adatai szerint egyébként csúcsidőben Budapesten 23 km/órával lehet közlekedni, egy év alatt pedig 85 órát vesztenek el az emberek a csúcsidőben a dugóban. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Orálszex: pipa

A prostik (vagy ha ragaszkodunk a képzési jegyzék szerinti megnevezéshez: szexmunkások) életét feldolgozó filmek és előadások olyan provokatívak, nem igaz?

Ebül szerzett megváltás

Hazájában nagy költségvetésű presztízsfilmekkel – Mr. Six; The Eight Hundred; The Sacrifice – szerzett nevet magának a kínai Kuan Hu (Guan Hu), ám Cannes-ban az Un Certain Regard díját bezsebelő Fekete kutya távolabb merészkedik az előbbiek grandiózus léptékétől.

Oroszlán és sakál

  • - turcsányi -

Könyvespolcunk remekműveiből viszonylag ritkán születik remekmívű filmalkotás. Az adaptáció a méltatlanul alulértékelt irodalom felmentő serege: számos lektűr sorsa fordult már jobbra a kamera előtt.

„Nem szabad fel­ülni a riogatásnak”

Trump fellépése után Európának új védelmi korszakra kell felkészülnie, de a kínai elnök is aggódhat az amerikai–orosz közeledés miatt. A Magyar Honvédség korábbi vezérkari főnökét, a NATO déli parancsnokság volt logisztikai főnökét kérdeztük az európai védelmi politika lehetséges irányairól.

A semmi ágán

Január vége óta Európa többet változott, mint előtte húsz év alatt. Az Európai Uniónak és benne Magyarországnak olyan kérdésekre kell most gyors választ adnia, amelyekről azt hittük, még évtizedekig rágódhatunk rajtuk. Lehet, hogy az EU nem áll készen. Magyarország pedig egészen biztosan nem. Csakhogy a történelmet ez egyáltalán nem érdekli.

Közös utak

Tiszteletteljes válaszok Orbán Viktortól, szereplési lehetőség, felvonulások betiltása, közösen használt verőemberek: egyre kevesebb választja el egymástól az ország kis és nagy szélsőjobboldali pártját. Sőt a Fidesz miatt már néha bizonygatnia is kell Toroczkaiéknak, hogy még ők az „igaziak”.

Csúcshatás

Árrobbanás, befektetési célú vásárlás, rali – nagyjából ezeket a kifejezéseket lehetett olvasni az ingatlan­piacról szóló elemzésekben és cikkekben. És hogy mit jelent mindez egy átlagos lakásvásárló számára? Katasztrófát.

A mi stabilizációnk

Éppen három évtizede, 1995. március 12-én lepte meg stabilizációs programjával a pénzügyi csőd küszöbére jutott országot a válságmenedzselésre kiválasztott új pénzügyminiszter, Bokros Lajos, karöltve a jegybankelnökké újból kinevezett Surányi Györggyel.