11 órás, epikus mozival tér vissza Kevin Costner

  • narancs.hu
  • 2022. június 24.

Mikrofilm

Négy részben vetítik majd le.

Kevin Costner szeret hosszú filmeket készíteni: eddigi három alkotásából kettő is a három órás játékidőt súrolta (Farkasokkal táncoló, A jövő hírnöke), de a harmadik (Fegyvertársak) sem állt meg három óránál. A színész utóbbi, vagyis 2003 óta nem rendezett filmet, most azonban nagy visszatérésre készül: Horizon címmel 11 órás mozit rendez majd.

A színész-rendező neve gyakorlatilag egybeforrott a westernnel, jelenleg épp napjaink egyik legsikeresebb tévésorozatában, a műfajt a szappanoperával vegyítő Yellowstone-ban játszik (írásunk a sorozatról ide kattintva olvasható; interjúnk a sorozat egyik magyar származású rendező-operatőrével itt érhető el). Nem meglepő tehát, hogy legújabb projektje is egy nagyszabású western lesz: a film tizenöt évet felölelve mutatja majd be, miként járták be a telepesek az amerikai nyugatot, miközben különböző őslakos csoportokkal találkoztak. A 11 órás mozit a tervek szerint négy, közel háromórás részletben mutatnák be, melyek kb. háromhavonta követnék egymást. Hogy mindez inkább egy minisorozatra hajaz? Mindez Costnert egyáltalán nem érdekli, ameddig megkapja a pénzt és támogatást ötletéhez.

Mint elmondta, eredetileg valóban valamiféle tévéfilmként adta el az ötletét, az pedig, hogy a stúdió végül milyen terjesztési forma mellett dönt, nem különösebben izgatja. „Akkor leszek a legboldogabb, ha egyszer a tévében – ahol a legtöbb nézőhöz juthat el – olyan formában láthatják majd az emberek, ahogy eredetileg szerettem volna” – mondta Costner. Hozzátette: valószínűleg 40-60 perces epizódokra vágja majd a cselekményt, ami így egészen olyan lesz, mint egy évadnyi Yellowstone. Egyelőre azonban kénytelenek vagyunk hinni neki, hogy a Horizon nem sorozat, hanem film. A lényeg szerinte mindenesetre az, hogy a karakterek legyenek annyira érdekesek, hogy a nézők visszatérjenek majd a következő részre – legyen szó moziról vagy tévéről. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.