190 millió napi felhasználó: jön Schwarzenegger és Serena Williams is a Snapchatre

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 11.

Mikrofilm

Egy ideje már nem csak üzenetküldésre használható az alkalmazás.

A Snapchat nevű közösségi oldal – mely leginkább arról ismert, hogy a tinik ide menekültek a Facebookról szüleik és tanáraik elől – két éve fogott bele a sorozatozásba, akkor még inkább olyan hagyományos csatornákkal társulva, mint az ABC vagy az NBC. Tavaly aztán bejelentették, hogy még több tévéműsort készítenek, így igyekezve a platformon tartani a felhasználókat. 18 show-t hirdettek meg, amiből 12 új, eredeti program volt; az Endless Summer, vagy épp a The Dead Girls Detective Agency azonban nem keltettek túl nagy feltűnést, és a Snapchatből sem lett az elmúlt fél évben az okos telefonok HBO-ja, ahogy azt remélték.

Épp ezért most nagyobb nevekkel erősített a platform: Arnold Schwarzenegger Rules of Success néven motivációs tanácsokat osztogat majd; Rickey Thompson influenszer stílusról és divatról értekezik; de saját műsort kap Serena Williams és Kevin Hart komikus is.

A műsorok még idén nyáron elindulnak

az új, Creator Shows nevű program keretében. Olyan, más platformokon már óriási követőtáborral rendelkező netes sztárokat is leszerződtettek, mint Emma Chamberlain vagy FaZe Banks youtuberek. A Snap ugyan nézettségi adatokat a Netflixhez hasonlóan nem oszt meg, de közölték, hogy a show-műsoraik nézettsége az elmúlt évben megtriplázódott – a most induló műsorokkal pedig nyilván további emelkedés várható.

A sztárok mellett szeretnének feltörekvő tehetségeknek is lehetőséget adni a platformnál, így a már bejelentett projektek mellett hamarosan egy rakás másik is elindul. Attól nem kell tartani, hogy a műsorok nézők nélkül maradnak: a Snapchatnek világszerte körülbelül 190 millió napi felhasználója van.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.