190 millió napi felhasználó: jön Schwarzenegger és Serena Williams is a Snapchatre

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 11.

Mikrofilm

Egy ideje már nem csak üzenetküldésre használható az alkalmazás.

A Snapchat nevű közösségi oldal – mely leginkább arról ismert, hogy a tinik ide menekültek a Facebookról szüleik és tanáraik elől – két éve fogott bele a sorozatozásba, akkor még inkább olyan hagyományos csatornákkal társulva, mint az ABC vagy az NBC. Tavaly aztán bejelentették, hogy még több tévéműsort készítenek, így igyekezve a platformon tartani a felhasználókat. 18 show-t hirdettek meg, amiből 12 új, eredeti program volt; az Endless Summer, vagy épp a The Dead Girls Detective Agency azonban nem keltettek túl nagy feltűnést, és a Snapchatből sem lett az elmúlt fél évben az okos telefonok HBO-ja, ahogy azt remélték.

Épp ezért most nagyobb nevekkel erősített a platform: Arnold Schwarzenegger Rules of Success néven motivációs tanácsokat osztogat majd; Rickey Thompson influenszer stílusról és divatról értekezik; de saját műsort kap Serena Williams és Kevin Hart komikus is.

A műsorok még idén nyáron elindulnak

az új, Creator Shows nevű program keretében. Olyan, más platformokon már óriási követőtáborral rendelkező netes sztárokat is leszerződtettek, mint Emma Chamberlain vagy FaZe Banks youtuberek. A Snap ugyan nézettségi adatokat a Netflixhez hasonlóan nem oszt meg, de közölték, hogy a show-műsoraik nézettsége az elmúlt évben megtriplázódott – a most induló műsorokkal pedig nyilván további emelkedés várható.

A sztárok mellett szeretnének feltörekvő tehetségeknek is lehetőséget adni a platformnál, így a már bejelentett projektek mellett hamarosan egy rakás másik is elindul. Attól nem kell tartani, hogy a műsorok nézők nélkül maradnak: a Snapchatnek világszerte körülbelül 190 millió napi felhasználója van.

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.