Film

Ad Astra – Út a csillagokba

  • 2019. október 26.

Mikrofilm

Most már aztán Oscart Brad Pittnek izibe! Hisz’ hogyan is lehet az, hogy egy ilyen jelentős művész csak a jelöltségig jutott eleddig? Itt volt már az ideje egy olyan produkciónak, amiben igazán megmutathatja. Hogy mit? Hát az Oscar-nélküliség minden szörnyű szenvedését és az Oscar-várományosság minden elszánt ambícióját. A művész ebben a sci-finek álcázott szelfiben nemcsak ott van majdnem minden filmkockán, de nem nagyon látszik tőle senki és semmi más. Konkrétan magát a világegyetemet is kitakarja a főszereplő végtelenül szomorú arca.

Van valami orbitális hülyeség mint fedősztori: ebben a filmsztár átszeli az egész naprendszert, időnként gonoszokat lődöz lefele, máskor meg a küldetésbe be nem avatott kollégákat kénytelen kiiktatni. Hiába, nem tehet mást, meg kell mentenie a Földet, még akkor is, ha a kormányzat inkább másokkal mentetné meg. Személyes ügye ez neki, lévén, hogy a mi drága bolygónkat bántó kártékony energia­hullámokat nem más, mint a hős réges-rég eltűnt apucikája kelti a Neptunusz mellől. A messzi távolban meggárgyult a tata, s most arcoskodik. Rejtély, hogy miért.

A felhőtlen szórakozáshoz a józan észt kéretik a ruhatárban hagyni, a mindenfelől összelopkodott fordulatokról, a dramaturgiai szétesettségről és a figurák hiteltelenségéről nem tudomást venni, összefüggések keresése helyett megelégedni a tényleg pazar látványvilággal – és főleg a producerként is érintett Brad Pitt férfiasan szomorú, elszánt arcával, amint koncentrál az emberiség kulcsproblémájára: hogy mindezért megkapja-e végre az Oscart?

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.