Film

Anna

  • - kg -
  • 2019. augusztus 25.

Mikrofilm

Boldog. Szomorú. Magányos. Mérges. Bánatos. A régi mémről Steven Seagal néz vissza ránk – mind a tizenhatszor ugyanazzal a kifürkészhetetlen, zordon egykedvűséget sugárzó ábrázattal.

Boldog. Szomorú. Magányos. Mérges. Bánatos. A régi mémről Steven Seagal néz vissza ránk – mind a tizenhatszor ugyanazzal a kifürkészhetetlen, zordon egykedvűséget sugárzó ábrázattal. Bizonyára nem ő az egyetlen akcióhős, akinek egyetlen arca van az összes emberi érzés kifejezésére, de a trónkövetelők rendre elbuknak: elég egy óvatlan pillanat, egy felkoncoláskor felvillanó félmosoly, egy főbelövést nyugtázó elégedett tekintet, és már diszkvalifikálták is magukat. Luc Besson új filmjében egy orosz szupermodell próbálkozik lenyomni az örökös bajnokot, s bár közel jár, végül neki se jön össze: meg mernénk esküdni rá, hogy legalább egyszer valami olyasmit láttunk átsuhanni a főszerepet alakító szupermodellből lett szupermodell, Sasha Luss arcán, ami emberi érzéshez hasonlít. Hogy boldogsághoz-e vagy szomorúsághoz, azt nehéz lenne megmondani, ezen a szinten összemosódik a kettő.

Besson előtt nem mosódott össze semmi, neki valamit gyorsan fel kellett mutatnia a Valerian c. sci-fi kapitális bukása után és a zaklatási vádak közepette, ez pedig egy szegény drogos moszkvai lányról szóló érzékeny dráma lett. Bocs, csak vicc volt: az orosz lány, akinek a neve nem Nikita, Besson rendezői keze alatt olyan szuperlény lesz, aki a KGB és a CIA vezérbikáit is az „orruknál” fogva vezeti, csáb­erejéhez pedig sokat tesz a hangtompító és a vadító szolgálati alsónemű. Na, ezt csináld utánam,
Seagal! – halljuk a film ki nem mondott kihívását. Nagy gáz lehet Besson cégeiben, ha már az efféle filmeket is a főnök rendezi meg és nem a névtelen beosztottjaira szignálja ki.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.