Film

Anna

  • - kg -
  • 2019. augusztus 25.

Mikrofilm

Boldog. Szomorú. Magányos. Mérges. Bánatos. A régi mémről Steven Seagal néz vissza ránk – mind a tizenhatszor ugyanazzal a kifürkészhetetlen, zordon egykedvűséget sugárzó ábrázattal.

Boldog. Szomorú. Magányos. Mérges. Bánatos. A régi mémről Steven Seagal néz vissza ránk – mind a tizenhatszor ugyanazzal a kifürkészhetetlen, zordon egykedvűséget sugárzó ábrázattal. Bizonyára nem ő az egyetlen akcióhős, akinek egyetlen arca van az összes emberi érzés kifejezésére, de a trónkövetelők rendre elbuknak: elég egy óvatlan pillanat, egy felkoncoláskor felvillanó félmosoly, egy főbelövést nyugtázó elégedett tekintet, és már diszkvalifikálták is magukat. Luc Besson új filmjében egy orosz szupermodell próbálkozik lenyomni az örökös bajnokot, s bár közel jár, végül neki se jön össze: meg mernénk esküdni rá, hogy legalább egyszer valami olyasmit láttunk átsuhanni a főszerepet alakító szupermodellből lett szupermodell, Sasha Luss arcán, ami emberi érzéshez hasonlít. Hogy boldogsághoz-e vagy szomorúsághoz, azt nehéz lenne megmondani, ezen a szinten összemosódik a kettő.

Besson előtt nem mosódott össze semmi, neki valamit gyorsan fel kellett mutatnia a Valerian c. sci-fi kapitális bukása után és a zaklatási vádak közepette, ez pedig egy szegény drogos moszkvai lányról szóló érzékeny dráma lett. Bocs, csak vicc volt: az orosz lány, akinek a neve nem Nikita, Besson rendezői keze alatt olyan szuperlény lesz, aki a KGB és a CIA vezérbikáit is az „orruknál” fogva vezeti, csáb­erejéhez pedig sokat tesz a hangtompító és a vadító szolgálati alsónemű. Na, ezt csináld utánam,
Seagal! – halljuk a film ki nem mondott kihívását. Nagy gáz lehet Besson cégeiben, ha már az efféle filmeket is a főnök rendezi meg és nem a névtelen beosztottjaira szignálja ki.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.