Tévésorozat

Egy házasság helyzete

  • Szabó Ádám
  • 2019. augusztus 25.

Mikrofilm

Louise és Tom házassága válságban van, ezért pszichológus segítségét kérik – a sorozat ezt a tízhetes terápiát mutatja be. Zseniális húzásként azonban nem a találkozókat láthatjuk, hanem az azokat megelőző tíz perceket.

Louise és Tom házassága válságban van, ezért pszichológus segítségét kérik – a sorozat ezt a tízhetes terápiát mutatja be. Zseniális húzásként azonban nem a találkozókat láthatjuk, hanem az azokat megelőző tíz perceket, amikor a felek összefutnak egy bárban, mielőtt bekopogtatnának a lélekgyógyászhoz. A hősök itt olyan pergő és elmés beszélgetéseket folytatnak, amelyek kizárólag forgatókönyvírók elméjében születhetnek; minden megjegyzésre jut egy riposzt vagy egy idézhető egysoros, egy percre sincs üresjárat. Ilyen beszélőkével megáldott szereplőkkel hagyományosan brit komédiákban találkozhatunk – most a forgatókönyvet Nick Hornby írta, a rendező pedig Stephen Frears. Szerencsére a casting nem várt többet a szereplőktől, mint amiben különben is jók: Rosamund Pike kellemesen öntelt, mégis szerethető, Chris O’Dowd pedig az első popkult utalástól az utolsó vasalatlan ingig pont ugyanazt a sznob zenerajongót hozza, mint a Meztelen Julietben.

A sorozat legnagyobb problémája is ez: semmi meglepetést nem tartogat. Mind a 10 rész pontosan ugyanúgy folyik le, igazi változás nem történik a főhősök közötti kapcsolat dinamikájában sem. Bár a felek eljutnak A-ból B-be, a férfi végig megmarad sértődékenynek és gyerekesnek, a nő pedig racionálisan gondolkodónak és hidegfejűnek. Az Egy házasság helyzete ezzel együtt azt igyekszik bebizonyítani, hogy ha két ember elég sokat beszélget – a Brexitről, a börtönszexről vagy épp mások problémáiról –, egy idő után odáig is eljut, hogy a saját gondjairól is szó essen.

Elérhető az HBO-n

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.