Film

Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány

  • - kg -
  • 2019. június 30.

Mikrofilm

A rendszerváltást Ted Bundy hozta el Magyarországra, azokba a lakótelepi háztartásokba mindenképp, amelyekben hirtelen foghatóvá vált a Sky Movies – a brit mozicsatorna a magyar panelben akkora csoda volt, hogy a köztársaság kikiáltása is elhomályosult mellette. E szerencsés lakásokban visszatérő vendéggé vált Ted, a jó svádájú amerikai sorozatgyilkos, akit ekkoriban a jó svádájú Mark Harmon alakított egy sűrűn ismételt tévéfilmben. Minden a helyén volt: a Volkswagen Bogár, a felkötött kar, a megnyerő mosoly és megannyi női áldozat. Mosoly téren a legújabb Bundynak sem kell szégyenkeznie és Zac Efron olyan átéléssel vezeti a Bogarat, hogy egyszer még neki is összejöhet, ami utóbb Harmonnak (sorozatsztárként 380 részt nyomott le eddig tengerészeti helyszínelőként). Ahhoz képest, hogy Joe Berlinger filmrendező egyszer már körbejárta Bundyt egy alaposnak mondott dokusorozatban, játékfilmesként nem sokat gondol választott sorozatgyilkosáról. Jó, megmutatja, milyen lehetett otthon, párnák közt, kedvese karjaiban, nem sorozatgyilkos üzemmódban. Hát, olyan mosolygósan megnyerő. Sokkal többre nem jutunk, talán segített volna, ha valaki a stábból gondol is valamit valamiről, mondjuk, a gyermekét egyedül nevelő barátnőről, a sorozatgyilkossal alkotott mozaikcsaládról, az áldozatokról, a korról, a médiáról, a bogárhátúakról vagy Bundy csokornyakkendőjéről. Berlinger filmjét a bírói talárba öltöztetett John Malkovich szórakoztató alakítása és a sorozatgyilkosok iránti lankadatlan kíváncsiság tartja életben.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.