Elton John meztelenül zúzza: a róla szóló film milliószor bevállalósabb lesz a Bohém rapszódiánál

  • Szabó Ádám
  • 2019. március 29.

Mikrofilm

Az internet népe eldobta az agyát.

Közel egy hónapja érkezett meg az Elton John életéről szóló Rocketman előzetese, amitől az internet népe eldobta az agyát.

A hallelujah majdnem akkora volt, mint ami a Bohém rapszódia első trailerét követte. A két biopic között ezen kívül is rengeteg a párhuzam; a Queen-film direktora ugyan hivatalosan Bryan Singer maradt, szexuális zaklatás-botránya miatt azonban a rendezést félúton Dexter Fletcher vette át – az Elton-film azonban már teljes mértékben az ő keze munkáját dicséri majd.

Felfedezhetők hasonlóságok a két film főszereplői, Freddie Mercury és Elton John között is: mindketten extravagáns énekesek, korszakalkotó rocksztárok és a homoszexuális közösség idoljai.

Újabb emberek vádolják szexuális zaklatással a Bohém rapszódia rendezőjét

A fogdosástól az szexuális erőszakig terjednek a vádak - az áldozatok mind fiatalkorú fiúk. Egy nappal azután, hogy kiderült, az idei díjszezon egyik idei főgonoszát, a Bohém rapszódiát az ellene felhozott kritikák ellenére 5 Oscarra (köztük a Legjobb filmre) jelölték, terjedelmes cikk jelent meg a The Atlanticen, mely újabb súlyos vádakat hozott a film rendezője, Bryan Singer ellen.

Épp ebből adódik, hogy a két film körüli botrányok is hasonlóak: a Bohém rapszódia a kritikák szerint meglehetősen kesztyűs kézzel bánt Mercury szexuális életével – most pedig ugyanettől tartanak a Rocketmannél is.

A hírek szerint ugyanis a Paramount ki akart vágatni egy 40 másodperces meztelen jelenetet a filmből, melyben az Elton John-t alakító Taron Edgerton és a menedzserét/szeretőjét, John Reidet játszó Richard Madden láthatóak. Az a John Reid, aki a Bohém rapszódia legendásan pocsékul vágott jelenetében is szerepelt. A stúdió ugyanis azt szeretné, ha a film a barátságos és pénzügyileg is sokkal kifizetődőbb PG-13-as korhatár-besorolást kapná.

A rendező azonban Twitteren cáfolta az értesüléseket. Mint írja, a film egyelőre még kész sincs, így minden pletyka alaptalan; a Paramount pedig biztosította, hogy a biopic egy határok nélküli musical lesz, így a rajongóknak nincs okuk aggódni. Matthew Vaugn producer szintén megerősítette, hogy Fletcher a nyílt és tabumentes megközelítés híve; ráadásul Eltontól is megkapták az engedélyt, hogy kendőzetlenül mindent bemutassanak, korhatár-karikáktól függetlenül. „A film hatására mindenkinek tátva marad majd a szája” – ígéri a producer.

A Rocketman világpremierje május 31-én lesz, a hazai mozikba a tervek szerint június 6-án érkezik.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.