„Modern rabszolgaság alakult ki” - Háborúra készülnek a szinkronszínészek

  • 2019. június 10.

Mikrofilm

Nagy Ervin azt szeretné, hogy a magyar szinkron világszínvonalú maradjon, és hogy mindenkit megbecsüljenek.

„Amit én szeretnék az az, hogy a fiatal generáció úgy nőjön fel, hogy a magyar szinkron még mindig világhírű és világszínvonalúnak számít és a munkájáért mindenki azt a megbecsülést kapja, ami igazságosan jár neki. Anyagilag is” – fogalmazott Nagy Ervin a Magyar Szinkronnak adott interjújában. A színész azt mondta, át akarják rendezni a piacot, ahol az elmúlt 30 évben „modern rabszolgaság” alakult ki, továbbá elegük van abból, hogy ugyanannyi pénzt kapnak most is, mint évtizedekkel ezelőtt.

Éppen ezért Nagy Ervin a Szidosz Szinkron Alapszervezettel háborúra készül: nyugati mintára szeretnék szátválasztani a munkadíjat és a jogdíjat.

„Egy lengyel kolléga például negyvenszer annyi pénzért dolgozik, mint mi! (…) A lengyelek négyszer annyian vannak, mint mi, tehát igazságos piaci viszonyok között nekünk akkor a jelenlegi gázsik tízszeresét kellene keresnünk” – fogalmazott.

Szerinte a stúdiók és a megrendelők lenyomják a színészeket, a mozgalma pedig azért váratott magára ennyi ideig, mert a színészek nem álltak ki magukért.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.