Film

Notting Hill-i cukrászda

  • - kg -
  • 2020. november 1.

Mikrofilm

A magyar cím egyetlen szava sem egyezik az angol eredetiével (Love Sarah), műfajilag mégis telitalálat, ennél már csak a „süteménypornó néhány ismerős, csak a nevükre az istennek sem emlékszem brit színésszel, az angol romkomok másodvonalának modorában” lett volna pontosabb, de könnyen belátható, mért jó, hogy nem ez lett. Maga a film azt az emberiséggel egyidős dilemmát járja körül, hogy összeegyeztethetők-e a szív dolgai a minőségi ekler fánk elkészítésével és mindazzal a nehézséggel, amelyet egy cukrászdanyitás jelent egy olyan rendkívül kompetitív piacon, amilyen Notting Hill. Kérdés továbbá, hogy összejön-e az amorózó pastry chef a mélyérzésű tulajjal, és hogy ő-e az apja egy másik fontos és egysíkú szereplőnek. Az legalább nem kérdés, hogy jót tesz-e a gyásznak a többgenerációs, nagymamától unokáig ívelő, rokont, barátot, szeretőt egyesítő cukrászdaüzemeltetés. Naná, hogy jót, hiszen ez a műfaji alapderűkészlet része, ha más lenne a válasz, akkor a romkomból a rom és a kom is könnyen kihullana, és így veszélyesen közel kerülnénk egy nem macaronból építkező valósághoz. És akkor Bill Paterson bogaras szomszédjára sem bogaras szomszédként, hanem szimpla elmeháborodottként tekintenénk, de az már tényleg egy másik film lenne. Paterson mellett Celia Imrie a Notting Hill-i cukrászda másik nagy ásza: nincs az a habos süti, amelyik lejátszaná őket. Nem jut minden ilyen filmre egy Judi Dench vagy Tom Wilkinson, de nem is baj; úgy igazságos, hogy néha Celia és Bill is megkapják a cukit.

Forgalmazza a Cirko Film

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.