Film

Notting Hill-i cukrászda

  • - kg -
  • 2020. november 1.

Mikrofilm

A magyar cím egyetlen szava sem egyezik az angol eredetiével (Love Sarah), műfajilag mégis telitalálat, ennél már csak a „süteménypornó néhány ismerős, csak a nevükre az istennek sem emlékszem brit színésszel, az angol romkomok másodvonalának modorában” lett volna pontosabb, de könnyen belátható, mért jó, hogy nem ez lett. Maga a film azt az emberiséggel egyidős dilemmát járja körül, hogy összeegyeztethetők-e a szív dolgai a minőségi ekler fánk elkészítésével és mindazzal a nehézséggel, amelyet egy cukrászdanyitás jelent egy olyan rendkívül kompetitív piacon, amilyen Notting Hill. Kérdés továbbá, hogy összejön-e az amorózó pastry chef a mélyérzésű tulajjal, és hogy ő-e az apja egy másik fontos és egysíkú szereplőnek. Az legalább nem kérdés, hogy jót tesz-e a gyásznak a többgenerációs, nagymamától unokáig ívelő, rokont, barátot, szeretőt egyesítő cukrászdaüzemeltetés. Naná, hogy jót, hiszen ez a műfaji alapderűkészlet része, ha más lenne a válasz, akkor a romkomból a rom és a kom is könnyen kihullana, és így veszélyesen közel kerülnénk egy nem macaronból építkező valósághoz. És akkor Bill Paterson bogaras szomszédjára sem bogaras szomszédként, hanem szimpla elmeháborodottként tekintenénk, de az már tényleg egy másik film lenne. Paterson mellett Celia Imrie a Notting Hill-i cukrászda másik nagy ásza: nincs az a habos süti, amelyik lejátszaná őket. Nem jut minden ilyen filmre egy Judi Dench vagy Tom Wilkinson, de nem is baj; úgy igazságos, hogy néha Celia és Bill is megkapják a cukit.

Forgalmazza a Cirko Film

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."