Robert Downey Jr. visszatér a Marvelhez – de nem Vasember szerepében

  • narancs.hu
  • 2024. július 28.

Mikrofilm

Nagy meglepetést okozott a bejelentés, legközelebb főgonoszként találkozhatunk vele. 

Robert Downey Jr. visszatér a Marvel Moziverzumba, de nem Vasember szerepében, ugyanis a karakter meghalt. Downey ezúttal Doctor Doomot fogja alakítani az Avengers: Doomsday című filmben, vagyis ő lesz a főgonosz – írja a Variety. A filmet Joe és Anthony Russo rendezi, akik korábban már dolgoztak a Marvelnek.

A színész korábban beszélt arról interjúkban, hogy nyitott a visszatérésre, de a rajongók arra számítottak, valahogyan visszahozzák őt Vasember/Tony Stark szerepébe. Éppen ezért hatalmas sokként érte őket, hogy Victor von Doom szerepében tér vissza, melyről a San Diego-i Comic-Conon tájékoztatták őket. A rendezvényen Downey is megjelent. 

 
Robert Downey Jr. amerikai színész az észak-amerikai film- és televíziós kritikusok díjainak (Critics' Choice Awards) 29. átadási ünnepségén a kaliforniai Santa Monicában 2024. január 14-én.
Fotó: MTI/EPA/Allison Dinner
 

Vasember szerepében először 2008-ban tűnt fel, a film a Marvel Studios elnöke, Kevin Feige által kitalált moziverzum első része volt. Ezeket további filmek követték, amíg az Avengers: Endgame című filmben Vasember meghalt. Feige ezzel kapcsolatban azt mondta, megőrzik a pillanatot, nem nyúlnak hozzá többé. „Mind nagyon keményen dolgoztunk hosszú éveken át, hogy eljussunk odáig, és soha nem szeretnénk ezt bármilyen varázslatos módon visszacsinálni”.

Robert Downey Jr. 2024-ben az Oppenheimerben nyújtott alakításáért Oscar-díjat kapott. 

 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.