Traub Viktória animációs filmjét díjazták Mexikóban

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. július 29.

Mikrofilm

 Guanajuato nemzetközi filmfesztiválján a legjobb animációs filmnek járó díjat kapta a Cipők és paták.

A legjobb animációs filmnek járó díjat nyerte el Traub Viktória Cipők és paták című rövid animációja Mexikóban, Guanajuato nemzetközi filmfesztiválján – tájékoztatta a Nemzeti Filmintézet (NFI) az MTI-t hétfőn.

A mexikói díjnak köszönhetően a magyar animáció benevezhető a legjobb rövidfilm kategóriában az Oscar-versenybe.

Traub Viktória Cipők és paták című animációja egy szürreális, hibrid, ember-állat lényekkel benépesített világban játszódik, és a kapcsolódás, a megfelelések, az önelfogadás dilemmáit vizsgálja. Főhőse Paula, a kentaurlány, aki kisvárosi pedikűrösként emberi lábakra vágyik. Amikor megismerkedik Arnolddal, a krokodilférfival, első látásra egymásba szeretnek. Vajon képes-e a kentaurlány megtalálni az önazonosság felé vezető utat? Milyen ára van a megfelelésnek és az önfeladásnak? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a 2D rajzanimációs technikával készült rövidfilm.

Traub Viktória rendező a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem animáció szakán végzett 2008-ban. Jelenleg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem doktorandusz hallgatója multimédia szakirányon és az egri Eszterházy Károly Egyetem tanársegédje. 2008 óta szabadúszó tervezőként és animációs rendezőként dolgozik. A Vastojás és a Sellők és rinocéroszok című filmjei a világ számos fesztiválján szerepeltek sikerrel, utóbbit a Magyar Filmkritikusok Szövetsége 2018 legjobb animációs filmje díjával tüntette ki.

A Cipők és paták a legnagyobb presztízsű nemzetközi animációs seregszemlén, az Annecy-i Nemzetközi Fesztiválon mutatkozott be először júniusban, azóta világszerte járja a neves fesztiválokat, legközelebb Dániában, Viborgban, majd az ottawai fesztiválon száll versenybe.

A Cipők és paták az NFI támogatásával a Pi Produkció gyártásában készült a Solaz Media és a Paprika Studios koproduceri közreműködésével, továbbá a TV Paint támogatásával, utómunkálatait az NFI Filmlaborban végezték. Zenéjét Kalotás Csaba szerezte, a forgatókönyvet a rendező Bak Zsuzsannával és Dus Polettel közösen írta, az animáció sound designere Vadon Zoltán, producere Dus Polett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Holt lelkek társasága

  • - turcsányi -

A gengszterfilm halott, halottabb már nem is lehetne. De milyen is lehetne a gengszterfilm? Nyugdíjas? Persze, hogy halott.

Kaptunk vonalat

Napjainkban mindannyiunk zsebében ott lapul minimum egy okostelefonnak csúfolt szuperszámítógép, és távoli emléknek tűnik ama hőskor, amikor a mai szórakoztatóelektronikai csúcsmodelleknél úgymond butább, de valójában nagyon is okos és rafinált eszközök segítségével értük el egymást.

Bobby a zuhany alatt

Úgy kezdődik minden, mint egy Rejtő-regényben. Gortva Fülöp, akit délvidéki szülőföldjén „Fulop”-nek anyakönyveztek, és akit idegen földön mindenki (angol vagy francia kiejtéssel) Philippe-nek szólít, de magát leginkább a becenevén, Golyóként határozza meg, Pocok gúnynévvel illetett barátjával Miamiban – pontosabban az attól kissé északra fekvő Fort Lauderdale kikötőjében – felszáll a Fantastic Voyage luxushajóra.

„Ez a háború köde”

Egyre többen beszélnek Izrael gázai hadműveleteiről népirtásként, de a szó köznapi használata elfedi a nemzetközi jogi fogalom definíció szerinti tartalmát. A szakértő ráadásul úgy véli, ha csak erről folyik vita, szem elől tévesztjük azokat a háborús bűnöket és jogsértéseket, amelyek éppúgy a palesztin emberek szenvedéseit okozzák.

A szabadság levéltára

Harminc éve költözött Budapestre a Szabad Európa Rádió archívuma, s lett annak a hatalmas gyűjteménynek, a Blinken OSA Archivumnak az alapzata, amely leginkább a 20. század második felére, a hidegháborúra, a szocialista korszakra és annak utóéletére fókuszál.