Traub Viktória animációs filmjét díjazták Mexikóban

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. július 29.

Mikrofilm

 Guanajuato nemzetközi filmfesztiválján a legjobb animációs filmnek járó díjat kapta a Cipők és paták.

A legjobb animációs filmnek járó díjat nyerte el Traub Viktória Cipők és paták című rövid animációja Mexikóban, Guanajuato nemzetközi filmfesztiválján – tájékoztatta a Nemzeti Filmintézet (NFI) az MTI-t hétfőn.

A mexikói díjnak köszönhetően a magyar animáció benevezhető a legjobb rövidfilm kategóriában az Oscar-versenybe.

Traub Viktória Cipők és paták című animációja egy szürreális, hibrid, ember-állat lényekkel benépesített világban játszódik, és a kapcsolódás, a megfelelések, az önelfogadás dilemmáit vizsgálja. Főhőse Paula, a kentaurlány, aki kisvárosi pedikűrösként emberi lábakra vágyik. Amikor megismerkedik Arnolddal, a krokodilférfival, első látásra egymásba szeretnek. Vajon képes-e a kentaurlány megtalálni az önazonosság felé vezető utat? Milyen ára van a megfelelésnek és az önfeladásnak? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a 2D rajzanimációs technikával készült rövidfilm.

Traub Viktória rendező a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem animáció szakán végzett 2008-ban. Jelenleg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem doktorandusz hallgatója multimédia szakirányon és az egri Eszterházy Károly Egyetem tanársegédje. 2008 óta szabadúszó tervezőként és animációs rendezőként dolgozik. A Vastojás és a Sellők és rinocéroszok című filmjei a világ számos fesztiválján szerepeltek sikerrel, utóbbit a Magyar Filmkritikusok Szövetsége 2018 legjobb animációs filmje díjával tüntette ki.

A Cipők és paták a legnagyobb presztízsű nemzetközi animációs seregszemlén, az Annecy-i Nemzetközi Fesztiválon mutatkozott be először júniusban, azóta világszerte járja a neves fesztiválokat, legközelebb Dániában, Viborgban, majd az ottawai fesztiválon száll versenybe.

A Cipők és paták az NFI támogatásával a Pi Produkció gyártásában készült a Solaz Media és a Paprika Studios koproduceri közreműködésével, továbbá a TV Paint támogatásával, utómunkálatait az NFI Filmlaborban végezték. Zenéjét Kalotás Csaba szerezte, a forgatókönyvet a rendező Bak Zsuzsannával és Dus Polettel közösen írta, az animáció sound designere Vadon Zoltán, producere Dus Polett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."