Felcsúti meseország: a gázszerelő veje hirtelen topmenedzser lett, s nagyon örül, hogy a magánéletéről kérdezik

  • narancs.hu
  • 2016. április 10.

Narancsblog

A Magyar Építő Zrt. ifjú főnökének nevét eddig csak Mészáros Lőrincével együtt írták le a sajtóban, ám ő most a tetteivel bizonyított.

Pálffy Balázst, a Duna Aszfalt-csoporthoz tartozó Körösaszfalt Mélyépítő Zrt. vezérigazgatóját mindenhol csak „Mészáros Lőrinc leendő vejeként” emlegették, miután a részvénytársaság tavaly februárban megszerezte a Magyar Építő Zrt. minősített többségi részesedését, ő pedig májustól a cég első embere lett. A 29 éves fiatalemberről azt is kiderítették, hogy a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Karán végzett, vagyis szakmai előélete ezen a területen egyáltalán nincs, ellenben „Facebook-oldala üzenőfalán szinte kivétel nélkül Orbán Viktor szerepléseiről szóló videók, illetve a Fidesz bicskei szervezetét éltető megosztások találhatók”.

Pálffy Balázs

Pálffy Balázs

Fotó: magyarepitok.hu

Azóta több mint egy év telt el, de most végre Pálffy is megszólalt. A bátor Magyar Építők című szakmai portálon kéri ki magának ezt az egészet, ráadásul úgy érzi, immár be is bizonyította rátermettségét. „Nagyon örülök, hogy végre beszélhetek erről, és annak is, hogy az interjú elején van erre lehetőségem – mondja, miután Mészáros Lőrinc neve előkerül. – Szeretném tisztázni, hogy én ebben a cégben az igazgatóság elnökeként szerepelek, és a vállalat szempontjából nem a magánéletem, hanem az elvégzett munkám a fontos. Hangsúlyozom, hogy szeretném távol tartani egymástól a magánéletemet és a cég mindennapjait, nem akarom, hogy a kettőt összemossák. Szerintem senki másnak sem esne jól, ha az üzleti életét és a szeretteihez fűzött viszonyát összekevernék.” Ez milyen: hangsúlyozza.

Kiderül az is, hogy az 1889-ben alapított Magyar Építő vezetése óriási megtiszteltetés számára: „Hazai viszonylatban a legpatinásabb és jelenleg is vezető szerepet játszó magasépítő cégről van szó” – mondja ez a fiatalember, a cikk további részében pedig alig győzi sorolni azokat a megbízásokat, amelyeket a cég azóta kapott, hogy ő tavaly májusban az élére került.

„Az elődömről, Tolnay Tiborról – aki egyébként az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) is alapító tagja – el kell mondjam, rengeteget dolgozott azért, hogy a válságból ki tudjunk lábalni, de ez sajnos neki már nem sikerült. Ezzel együtt tiszteletet és köszönetet érdemel munkájáért!” – udvariaskodik Pálffy, de közben azért oda is rúg, amint azt sugallja, hogy nélküle sehol sem lenne ma a Magyar Építő Zrt. „Mára büszkén mondhatom, hogy 16 milliárd forintnyi szerződéses állománnyal rendelkezünk, ami kezd arra a Magyar Építőre emlékeztetni, amely egykori fényében tündökölt” – jelenti ki végül a patinás vállalat megmentője, hiszen az ő színre lépése óta ömlenek a megbízások. Nem úgy, mint korábban…

Nos, ezúton is gratulálunk a fantasztikus sikerhez, legfeljebb azt sajnáljuk, hogy a riporter miért nem merte megkérdezni, hogy ki volt a sasszemű mester, aki Pállfyban látta meg azt a zseniális csúcsmendzsert?

Ki találta ki azt, hogy egy huszonéves srác a pázmányos bölcsészdiplomájával a legmegfelelőbb személy a Körösaszfalt és Magyar Építő élén? Persze fordítva feltehették volna a kérdést: „Kedves Balázs, mégis mivel vétette magát észre, hogy egyből ekkora rangot kapott az építőiparban?”

Csakhogy ezt az interjú készítője kifelejtette a beszélgetésből, pedig most már tényleg nagyon kíváncsiak lennénk arra, hogy mit tud Pálffy Balázs, mi az, amit elődje, a többszörösen kitüntetett építőmérnök-szakközgazdász Tolnay Tibor a több mint harmincöt éves építőipari pályafutása alatt sem tudott megtanulni?

Bár talán jobb is, hogy nem kérdezte meg, mert nyilvánvalóan ugyanolyan orcátlanul hamis választ kapott volna, mint az interjú elején feltett kérdésre, aminek úgy örült az ifjú herceg.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.