Egyvalamire nem gondoltak, s azért veszítette el nézői döntő hányadát a Tv2

  • narancs.hu
  • 2016. március 30.

Narancsblog

A társadalom csak biccentett egyet, amikor a fideszes simlisek egy komplett tévét vettek maguknak a pénzünkből. Viszont nem is nézi senki.

A fülkeforradalom előtti időkben még olyan kérdések tartották lázban az érzékeny lelkű közvéleményt, hogy a közrádió adott műsorának szerkesztői vajon melyik oldalhoz húznak, vagy hogy a köztévé riportere mennyire kérdezte kritikusan a regnáló miniszterelnököt. Mára ugyanez a társadalom csak biccent egyet, amikor a fideszes simlisek egy komplett tévét vesznek maguknak a pénzünkből. A közmédia a maga harsány hírhamisításával és monoton propagandaanyagaival köznevetség tárgya lett, de komoly hiba lenne legyinteni rá, mondván, „úgysem nézi senki” vagy „úgysem hisz nekik senki”. A közrádiók és a köztévék százezreket érnek el, és még azoknak a lelkét is mérgezik, akiket meggyőzni nem tudnak. Akik viszont tőlük szerzik be politikai ismereteiket, azokat jó eséllyel meg tudják vezetni. Azt talán nem hiszik el, hogy az oktatási reformok működnek, de a sok mocskolódás után könnyen keletkezik az egyszeri tévénézőben rossz érzés, hogy hát ezek a tanárok is csak politizálnak/balhéznak/pénzt akarnak. Ami a kormánynak épp elég.

Ezért tűnt rossz hírnek, hogy a kormánypropaganda közönségelérése a Tv2 igába vonása után megugorhat: a Tények mégiscsak az egyik legnézettebb műsor volt az országban, ami Habony Árpád kezében veszélyes fegyvernek tűnhetett. De az ösztönös zsenialitásáról ismert tanácsadó és csapata úgy kúrta el az egészet, hogy öröm volt nézni.

Kökény-Szalai Vivien hírigazgató először Zuschlag Jánost

eresztette rá Pukli Istvánra, majd a gyorsan szimbolikus alakká növekvő fiatal riporter sétált bele Juhász Péter csapdájába. Ezzel sikerült napokon át tartó intenzív ellenkampányt indítaniuk önmaguk ellen, ami nem csupán a Tv2-n belüli felmondási hullámhoz vezetett, hanem a Tv2 totális hitelvesztéséhez is.

Arról a műsorról beszélünk, ahol ezek az örök érvényű szalagcímek képernyőre kerülhettek: „20 éves mikrohullámút loptak”, „Túlélték, mégis meghaltak”, „Egymásra zuhantak az utasok Pesten”. (A Last Days of Tények gyűjtése.) Az ilyen idióta bulvárhírek folytatólagosan jelennek meg a Tv2 híradójában évek óta, tehát valószínűleg nem ennek, hanem bizony a politikának köszönhető, hogy – az Index összegzése szerint – az elmúlt két évben elvesztettek 300-400 ezer nézőt.

A közelmúlt botrányai után egyenesen mélyrepülésben

vannak, pedig nem olyan régen, 2014-ben a Tények még szinte mindennap verte az RTL Klub Híradóját, és stabilan egymillió nézőnél többet vonzott. A kormánykritikus hangját külső körülmények hatására megtaláló, azóta valódi hírműsorokat készítő RTL Klub ma már fölényesen veri a Tv2-t ezen a terepen: 100 ezerrel növelte nézettségét és stabilan 900 ezer körüli nézőszámot produkál.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy a tavaly március 15-én startoló nemzeti hírtelevízió híradója is rögtön elvesztette nézői felét, akkor nehéz másra gondolni, mint arra, hogy a valódi problémákra koncentráló hírszerkesztés növeli a népszerűséget, a szolgalelkűség pedig csökkenti. Úgy tűnik, mégsem olyan könnyű megvezetni a tévénézőt.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.