Artus-STEREO Akt: Promenád

  • 2016. május 26.

Snoblesse

Városi sorsturizmus.
false

A városban egy turistabusz cirkál, a fedélzetén sorsturisták ülnek. A nézők egy színházi utazás keretében, a buszról követik a valóságdíszletben játszódó történetet. A Stereo Akt és az Artus művészei úgy kalauzolják végig a fikció világában a Promenád busz utasait, akár egy idegenvezető a városi látványosságok során. Az előadás zenéjét és szövegeit az alkotók élőben szerkesztik a busz fedélzetéről. Az utca valósága átszövi a cselekményt, így az előadás minden alkalommal más és más.

false

És akkor most lássuk, mit érzett a Narancs kiküldött munkatársa (a teljes cikk itt) a sorsturistabuszon ülve:

„Színházban ritkán leptek meg és bizonytalanítottak el ennyiszer. Ugyanis a játék tere és a szereplők köre bámulatosan tág, pontosabban behatárolhatatlan: voltaképpen minden és mindenki benne van, akit az ablakból látunk.”

false

Előadások:

június 4. szombat, 16.00 és 19.00 (angolul) óra

június 5. vasárnap, 16.00 és 19.00 óra

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.