Artus-STEREO Akt: Promenád

  • 2016. május 26.

Snoblesse

Városi sorsturizmus.
false

A városban egy turistabusz cirkál, a fedélzetén sorsturisták ülnek. A nézők egy színházi utazás keretében, a buszról követik a valóságdíszletben játszódó történetet. A Stereo Akt és az Artus művészei úgy kalauzolják végig a fikció világában a Promenád busz utasait, akár egy idegenvezető a városi látványosságok során. Az előadás zenéjét és szövegeit az alkotók élőben szerkesztik a busz fedélzetéről. Az utca valósága átszövi a cselekményt, így az előadás minden alkalommal más és más.

false

És akkor most lássuk, mit érzett a Narancs kiküldött munkatársa (a teljes cikk itt) a sorsturistabuszon ülve:

„Színházban ritkán leptek meg és bizonytalanítottak el ennyiszer. Ugyanis a játék tere és a szereplők köre bámulatosan tág, pontosabban behatárolhatatlan: voltaképpen minden és mindenki benne van, akit az ablakból látunk.”

false

Előadások:

június 4. szombat, 16.00 és 19.00 (angolul) óra

június 5. vasárnap, 16.00 és 19.00 óra

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.