Csontzene harsonára

  • 2016. május 26.

Snoblesse

A Four Bones Quartet templomi koncertje.
false

Széles műfaji skálán (a korai reneszánsztól a kortárs zenéig) és változatos koncerthelyszínek között (a Művészetek Palotájától a külföldi koncerttermeken át a Bem moziig) mozognak: a négy harsonaművész alkotta, 2002 óta működő Four Bones Quartet ezúttal a Budavári evangélikus templomban bizonyítja sokoldalúságát. Nem mintha ezt olyan nagyon bizonyítania kéne, hiszen aki követte pályafutásukat, az tudja jól: a klasszikusan képzett harsonások akkor sem jönnek zavarba (épp ellenkezőleg, igazán elemükben érzik magukat), ha vj-kkel, színészekkel, fotóművészekkel és költőkkel alkotnak közös audiovizuális produkciót.

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.