dEUS-koncert az A38-on

  • 2012. február 27.

Snoblesse

Hova álljanak a belgák? Ha indie rockban utaznak, a koncertszínpadra.


Nehezen állíthatnánk, hogy a csokoládén, az Európai Parlament nevű aprócska intézményen és a flamand–vallon viszonyt érintő közhelyeken túl mi, magyarok bármit is tudnánk Belgiumról, az egyik vezető indie rockzenekarukkal ellenben bensőséges viszonyban vagyunk. A dEUS a 90-es évek elején készített, általunk is szeretett lemezeivel megvédte az európai gitárzene becsületét, az évtized vége felé igen ügyesnek mutatta magát nekünk a Szigeten, azóta pedig sikeresen őrizte meg képességét a tisztességes lemezek gyártására. Vagyis sokat várhatunk ettől a hétvégi találkozótól, ahol végre senki számára nem lesz kérdéses, ami pedig mindig az: hová is álljanak akkor hát a belgák?

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.