Filmklub

Filmalkotók kedvencei

  • 2012. február 28.

Snoblesse

Mindenki hozhat egy kedvencet.


Nem kedvenc kisállataikat, hanem szeretett filmjeiket (méghozzá nem a sajátjaikat) ajánlja a magyar filmszakma és filmművészet apraja-nagyja az Odeon Lloyd mozi most induló filmklubjában. A sort március 7-én Andy Vajna nyitja Milos Forman Amadeusával és Tarr Béla zárja a Szegénylegényekkel. A magyar film ügyét nagyon másként látó két filmklubfellépő közt Pataki Ági, Kovács Gábor, Szabó István, Divinyi Réka és Hajdú Szabolcs mutatja be kedvenc filmjét az Odeonban. A filmek után Szajki Péter filmrendező és Vörös Adél filmkritikus moderálják a beszélgetéseket.

 

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.