Emir Kusturica & the No Smoking Orchestra

  • 2014. április 24.

Snoblesse

Terápiás jelleggel zenél a Cigányok ideje és az Underground rendezője.
false

"Nekem ez az egész koncertezés olyan, mint az önterápia. A színpadon nincs semmi hókuszpókusz, magunk vagyunk, magunkat adjuk, erőteljes dallamokkal operálunk egy olyan műfajban, amit ma úgy hívnak, crossover. Igazából a Macska-jaj forgatása során esett le, hogy a művészetnek, vagy hívhatod felőlem filmbiznisznek, szórakoztatóiparnak, bánom is én, szóval, hogy ennek az egésznek egyetlen valódi és igazolható célja van; az, hogy egy kicsit megkönnyítse az emberek életét. Hallottam egy japán íróról, aki Mozarttal gyógyította a fiát, és valahol olvastam azt is, hogy Mozart fúgái milyen jótékonyan hatnak az epilepsziára. A világmegváltásban ma már nem hiszek, egy ennyire piacorientált világban erre semmi esély. Megelégszem azzal, hogy a filmjeimmel vagy a koncertjeinkkel mosolyt csaljak az emberek arcára." Maga Emir Kusturica, a filmkészítésben megfáradt és politikailag sem mindig korrekt mester nyilatkozott így Sziget-fellépése előtt a Narancsnak, s hogy még miket mondott, az itt olvasható. Aki részt venne a rendező zeneterápiáján, feltétlenül keresse fel a Budapest Parkot, ahol a Kusturica nevével fémjelzett No Smoking Orchestra tart dallamos átmozgatást.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.