Makám: 30

  • 2014. április 24.

Snoblesse

Az elmúlt 15 év vokális slágereit adják elő.
false

"Huszonhét éves fennállása során többször is újjászületett a Makám, a legszembetűnőbben 1999-ben, amikor az instrumentális etnodzsesszt vokális anyagokkal váltotta fel. A három évvel ezelőtti Yanna Yova albummal a popzene felé nyitott, most pedig egészen elrockosodott." Marton László Távolodó kezdte így kritikáját a Makám Robinzon Kruzo című lemezéről (a teljes szöveg itt), s egyben a zenekar történetét is összefoglalta - persze csak röviden. A hosszabb kibontásra a Művészetek Palotájában nyílik remek alkalom, a 30. születésnapját ünneplő zenekar váltott énekesnőkkel (Bognár Szilvia, Lovász Irén, Szalóki Ági, Hornai Zóra, Szirtes Edina Mókus) ünnepli magát és három évtizedes fennállását.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.