Harcsa Veronika Quartett

  • 2011. november 14.

Snoblesse

Japánig terjed a híre - a kvartettjével lép fel a fiatal jazzénekesnő.
Harcsa Veronika


Harcsa Veronika

Fotó: Glódi Balázs

 

Harcsa Veronika sokoldalúsága közismert. Sokat tett például a japán–magyar baráti kapcsolatok erősítéséért: akárcsak Marék Veronika mesefigurái, a magyar jazzénekesnő is igen nagy népszerűségnek örvend a szigetországban, de Nicola Conte sem maradt közömbös vokális  képességei iránt. A híres partnerek közé tartozik Karinthy, Kosztolányi, Babits és József Attila is - velük és még jó néhány nagy költővel egy verses jazz-lemezen dolgozott együtt nemrégiben, de  énekel a Bin-Jip-ben és fellép duóban is. Kvartettjét 2005-ban alapította, saját számok és közismert jazz-standardek előadása céljából.  Velük - Blaho Attila zongoristával, Oláh Zoltán bőgőssel és Majtényi Bálint dobossal - lép fel a Budapest Jazz Clubban.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.