Haydn nyomában

  • 2014. május 14.

Snoblesse

Akire Mozart és Beethoven is felnézett...
false

Az ismertetők nem győzik hangsúlyozni, hogy Phil Grabsky filmje biográfiai ihletettségű alkotás, és ha így van, annak csak örülni lehet, hiszen nem mindennap kerül moziba biográfiai ihletettségű alkotás Joseph Haydn-ről. Ennek a ténynek alighanem Mozart és Beethoven is igencsak örülne, hiszen mindketten hatalmas respekttel viseltettek J.H. iránt. Grabsky legutóbb egy Mozart-ügyi dolgozattal (ugyancsak biográfusi ihletettségű) vétette észre magát a hazai filmdömpingben, s akárcsak a Mozart-dokuban, Haydn-esetében is a tárgyalt zeneszerző legismertebb szakértőit és megszólaltatóit szólaltatja meg. Közreműködnek: Sir Roger Norrington, The Orchestra of the 18th Century Frans Brüggen vezetésével, Christophe Rousset és a Les Talens Lyriques, Ian Page és a Classical Opera Company, Ronald Brautigam, az Endellion String Quartet, Gautier Capuçon Orchestre Philharmonique Royal de Liege Pablo Gonzálezszel, Marc-André Hamelin, Sophie Bevan, Wilke te Brummelstroete, Alison Balsom, Emanuel Ax, Rémy Baudet, Tim Blanning, Jonathan Impett, David Wyn Jones, Joseph Kalichstein, Bayan Northcott, Rupert Ridgewell és Richard Wigmore.

Vetítések: május 25. 11:00 és május 26. 19:00

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.