Herkulesfürdői emlék

  • 2015. január 12.

Snoblesse

Fehérterrorok és fehér köpenyek meg Sárika, aki valójában János.
false

A nőnek álcázott férfiak gyakori vendégek a filmtörténetben, gondoljunk csak a műfaj olyan neves alkotásaira, mint a Van, aki forrón szereti vagy az Aranyoskám, de Sándor Pálnál a nadrágot szoknyára cserélő hadművelethez egy fontos történelmi esemény, nevezetesen a Tanácsköztársaság bukása és az ezt követő fehérterror is társul. A Tanácsköztársaság leverése után járunk egy tüdőszanatóriumban, ahová új nővér jelentkezik munkára. csakhogy a lány nem lány, hanem Kövesi János, akit a Tanácsköztársaság alatti tevékenysége miatt köröznek. Kövesi nőnek adja ki magát, s Galambos Saroltaként igyekszik meglógni a csendőrök elől. A nőnek öltözött menekültet Holmann Endre, a később orvossá lett amatőr alakítja, mellette azonban mindenki (Dajka Margit, Szabó Sándor, Kútvölgyi Erzsébet, Garas Dezső, Kern András) vérprofi.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.