Herkulesfürdői emlék

  • 2015. január 12.

Snoblesse

Fehérterrorok és fehér köpenyek meg Sárika, aki valójában János.
false

A nőnek álcázott férfiak gyakori vendégek a filmtörténetben, gondoljunk csak a műfaj olyan neves alkotásaira, mint a Van, aki forrón szereti vagy az Aranyoskám, de Sándor Pálnál a nadrágot szoknyára cserélő hadművelethez egy fontos történelmi esemény, nevezetesen a Tanácsköztársaság bukása és az ezt követő fehérterror is társul. A Tanácsköztársaság leverése után járunk egy tüdőszanatóriumban, ahová új nővér jelentkezik munkára. csakhogy a lány nem lány, hanem Kövesi János, akit a Tanácsköztársaság alatti tevékenysége miatt köröznek. Kövesi nőnek adja ki magát, s Galambos Saroltaként igyekszik meglógni a csendőrök elől. A nőnek öltözött menekültet Holmann Endre, a később orvossá lett amatőr alakítja, mellette azonban mindenki (Dajka Margit, Szabó Sándor, Kútvölgyi Erzsébet, Garas Dezső, Kern András) vérprofi.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.