Kávé és cigaretta

  • 2014. március 6.

Snoblesse

Jim Jarmusch rászoktat a kávé+cigire.
false

Az a jelenet megvan, amiben Iggy Pop és Tom Waits azzal ünneplik, hogy leszoktak a cigiről, hogy rágyújtanak egyre? És az, amiben Cate Blanchett saját magát és saját (fiktív) unokatesóját alakítja? Meg az, amikor Bill Murray és a Wu-Tang Clan tagjai hülyéskednek? És a Roberto Benigni-s epizód? Meg amikor Alfred Molina és Steve Coogan kekeckednek egymással? Ha nincs meg, vagy ha cigifüstbe vesznek az emlékek, vagy ha meg is van, sőt, minden részlet a helyén, de egyszerűen csak jól akarjuk érezni magunkat, akkor irány az R.S.9 filmklub.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.