Killswitch Engage-koncert

  • 2016. június 7.

Snoblesse

A metalcore mini-Woodstockja a Budapest Parkban.
false

A majdnem féltucatnyi előzenekart felvonultató minifeszt csattanója a Killswitch Engage fellépése. „Olyan friss, mintha 2002-ben készült volna” – írta a zenekar idei lemezéről, az Incarnate-ről egyik kritikusa, és ennél nagyobb bókot aligha kaphat az a műfaj, ami épp 2002-ben számított utoljára relevánsnak. Persze ehhez kellett az is, hogy a színtér legjobb énekese (Jesse Leach) újra összejöjjön a színtér legjobb dalszerzőjével (Adam Dutkiewicz), összerakjanak egy projektlemezt (The Hymn of a Broken Man), és ennek örömére Dutkiewicz visszahívja Leachet a Killswitch soraiba, amiben anno együtt rakták le a metalcore alapjait. A Budapest Parkban fele-fele arányban számíthatunk az utolsó két lemez, az Iron Maiden világához közelebb húzódó Incarnate és Disarm the Descent, valamint a korai lemezek legjobb dalaira, de csak miután letudtuk az Architects, az August Burns Red, az Atreyu és a Bury Tomorrow koncertjét.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.