Killswitch Engage-koncert

  • 2016. június 7.

Snoblesse

A metalcore mini-Woodstockja a Budapest Parkban.
false

A majdnem féltucatnyi előzenekart felvonultató minifeszt csattanója a Killswitch Engage fellépése. „Olyan friss, mintha 2002-ben készült volna” – írta a zenekar idei lemezéről, az Incarnate-ről egyik kritikusa, és ennél nagyobb bókot aligha kaphat az a műfaj, ami épp 2002-ben számított utoljára relevánsnak. Persze ehhez kellett az is, hogy a színtér legjobb énekese (Jesse Leach) újra összejöjjön a színtér legjobb dalszerzőjével (Adam Dutkiewicz), összerakjanak egy projektlemezt (The Hymn of a Broken Man), és ennek örömére Dutkiewicz visszahívja Leachet a Killswitch soraiba, amiben anno együtt rakták le a metalcore alapjait. A Budapest Parkban fele-fele arányban számíthatunk az utolsó két lemez, az Iron Maiden világához közelebb húzódó Incarnate és Disarm the Descent, valamint a korai lemezek legjobb dalaira, de csak miután letudtuk az Architects, az August Burns Red, az Atreyu és a Bury Tomorrow koncertjét.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.