Killswitch Engage-koncert

  • 2016. június 7.

Snoblesse

A metalcore mini-Woodstockja a Budapest Parkban.
false

A majdnem féltucatnyi előzenekart felvonultató minifeszt csattanója a Killswitch Engage fellépése. „Olyan friss, mintha 2002-ben készült volna” – írta a zenekar idei lemezéről, az Incarnate-ről egyik kritikusa, és ennél nagyobb bókot aligha kaphat az a műfaj, ami épp 2002-ben számított utoljára relevánsnak. Persze ehhez kellett az is, hogy a színtér legjobb énekese (Jesse Leach) újra összejöjjön a színtér legjobb dalszerzőjével (Adam Dutkiewicz), összerakjanak egy projektlemezt (The Hymn of a Broken Man), és ennek örömére Dutkiewicz visszahívja Leachet a Killswitch soraiba, amiben anno együtt rakták le a metalcore alapjait. A Budapest Parkban fele-fele arányban számíthatunk az utolsó két lemez, az Iron Maiden világához közelebb húzódó Incarnate és Disarm the Descent, valamint a korai lemezek legjobb dalaira, de csak miután letudtuk az Architects, az August Burns Red, az Atreyu és a Bury Tomorrow koncertjét.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.