Lucian Freud Bécsben - ma utoljára!

  • 2013. december 6.

Snoblesse

Sosem volt még ilyen közel a tudatmódosító hús nagy festője.

„Csak a hús számít és a húsban rejlő érzékiség, a legnagyobb tudatmódosító erő a világon” – írta róla kritikusunk nem sokkal a halála után, 2011-ben. A Berlinből a nácik elől Angliába menekülő Lucian Freud a tökéletlen, megrázó, súlyos és valóságos emberi testek és a csodálatosan expresszív önarcképek festőjeként léphetett a 20. század legnagyobb és legsikeresebb művészeinek elit körébe. Egyszerre őrizte a figuratív festészet méltóságát és tagadott minden megszépítésre, idealizálásra irányuló közönségigényt – a hazugságot, voltaképp. Eredeti volt és nagyon hatásos, amint erről bárki megbizonyosodhat, aki (január 12-ig) megnézi kiállítását a Kunsthistorisches Museumban Bécsben, amely az első nagyobb szabású tárlat Freud képeiből az osztrák fővárosban.

false

Figyelmébe ajánljuk

A halál sava-borsa

Az űrből jött szörnyek műfajában máig verhetetlenek a banánfejű xenomorfok: savas vérükkel, páratlan ellenálló képességükkel, vérszomjukkal egyszerre keltenek rémületet és csodálatot.

Lépések a vonalon

  • - turcsányi -

A labdarúgásban, segítse immár a legkorszerűbb űrtechnika, ritkák az egyértelmű dolgok, kivált abban a tekintetben, hogy ki a jobb.

Kicsi a világ

  • Kiss Annamária

A játszók melegítenek az öltöző és tornaterem kombinációjából kialakított díszletben. Térdhajlításokat végeznek, szökdécselnek, aztán beállnak a starthoz, eldördül a pisztoly, kezdődik az előadás.

Fájjon Bicskéig

A magyar állam egyre mélyülő diszfunkcionalitása, az 1990 óta nem tapasztalt nemzetközi térvesztés idején Orbán Viktor a hétvégi fideszes dzsemborin azt találta mondani, hogy már nem elég gyurcsányozni, hanem a szakpolitikai vitákat is meg kell nyerni.