Nőnapi zöngicse

  • 2013. február 25.

Snoblesse

Éljenek a nők! Flash mob-, Magashegyi Underground- és Satöbbi-koncert is lesz a Gödör nőnapi buliján.


Itt a nőnap, a női egyenjogúság ünnepe, amely munkásmozgalmi jellegéből sokat vesztett ugyan az évek során, ám ami veszteség a mozgalomnak, az nyereség a virágárusoknak. De elég a kötözködésből, éljenek a virágkötők, és éljenek a nem virágkötő nők is; a Gödör Klub virágkötészetre tekintet nélkül minden nőt, lányt és asszonyt ünnepi műsorral köszönt „zöngicse” jeligére. A Nőnapi zöngicsére keresztelt esten a Müpát is simán megtöltő Magashegyi Underground, az őskövületnek sem utolsó Satöbbi, valamint jó néhány, zenés flash mob akcióra készülő énekesnő (mobvezetők: Kiss Erzsi, Bárdos Deák Ági) köszönti a nőnaposokat.

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.