Otolith Group: Anathema

  • 2012. február 17.

Snoblesse

Bennfentes művészek, posztfilmes absztrakciók.


Utaznak, kutatnak, filmesszéket készítenek, szövegeket alkotnak, kiállításokat rendeznek, s mindezt abszolút bennfentesként teszik, hiszen maguk is művészek, akik a londoni művészeti színtér hangsúlyozottan nem piacorientált szegmensében mozognak, méghozzá otthonosan. Ők a  2010-ben Turner Prize-ra jelölt Otolith Group kollektíva, azaz Anjalika Sagar és Kodwo Eshun. Anathema című filmjükben, melyet a Ludwig Múzeumban vetítenek, az érintőképernyős, HD-minőségű képeket biztosító digitális eszközök a főszereplők, s mindaz a kérdés, melyet a működésük és a használatuk felvet. És még egy mondat, csak hogy egyértelmű legyen, mire kell számítani: „az Anathema a kapitalista mágia okkult ökonómiájából összeállított ellenvarázslat prototípusaként értelmezhető.”

 

Figyelmébe ajánljuk

Amikor a színész lenézett rá, frászt kapott

  • Kovács Bálint

Nehéz szakma. Nem ismerjük őket, pedig sokszor rajtuk múlik az előadás sikere, és a társulatok életének is fontos szereplői. Történetek Petőfiről, a leghíresebb súgóról, színészi bakikról és a legrosszabb helyen vizelni kezdő színpadi lóról.