Márcio-André: Szuszpenzió

  • 2012. február 17.

Snoblesse

Hangköltészeti performansz hegedűvel, mikrofonokkal, emberekkel.


Kimerülőfélben a poézis, de köztünk járnak a hangköltészet kísérletezői, nyughatatlan művészek, akik a megszokott előadásmódokat feszegetve a költészet újradefiniálásán munkálkodnak. A nagy határfeszegetők közé tartozik a brazil  Márcio-André is, akiről nem kevesebbet állítanak a hozzáértők, mint hogy ő a kortárs performansz- és hangköltészeti színtér egyik legmarkánsabb figurája. E markáns figura most Budapesten adja elő hangköltészeti performanszát, melyben rajta kívül egy levegőben rögzített elektromos hegedűnek, valamint számos plafonról lógó tárgynak is fontos szerep jut. Az eredetileg múzeumi felhasználásra készült produkcióban a nézők sem tétlenkednek, nekik is jut szerep a poézis újradefiniálásában. Márcio-André másnap is megadja a módját: február 25-én, szombaton a művész a Fogasházban rendez audiovizuális orgiát.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.