Szimpla kerti háztáji piac

  • 2013. június 19.

Snoblesse

Élet a bodzaszörp-házilekvár-mangalicakolbász háromszögben. Színes, szórakoztató háztáji piac a romkocsmában.
false

Kis lépés a piacok történetében, de nagy lépés a hazai romkocsmák délelőtti programkínálatában a Szimpla kert minden vasárnap jelentkező különkiadása, a háztáji piac. A délelőtti romkocsma-látogatás hosszú ideig ismeretlen fogalomnak számított a város életében, de amióta életbe lépett a Szimpla rompiaci szisztémája, délelőtt is rendre megtelnek a kocsmaterek – elsősorban persze kosarakkal felszerelkezett, valódi élelmiszerekre (titkos buktalelőhelyekre, medvehagymás mézre,  vörösborban érlelt sajtra és egyéb nyalánkságokra) vadászó piacozókkal meg az áruikat kínáló őstermelőkkel. És ez még nem minden, mert a vasárnapi kocsmapiacozást élő zenei kíséret teszi teljessé, de lehet adományozni is, sőt, fejtágítás is folyik; szakmai workshopok és gyerekprogramok is várják az urbánus piacozókat és az őstermelő szóval ismerkedő hipstereket.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.