Modem kertmozi: Dogville

  • 2013. június 18.

Snoblesse

Nicole Kidmanre rájár a falu rúdja.
false

Lars von Trier sokat tett azért, hogy minden megnyilvánulása botrányhősi minősítést kapjon; a személye körüli hercehurca közepette hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a dán rendező hajdan nagyon jó filmeket készített. Sokan a Dogville-t tartják az utolsó jelentős Trier-műnek, s kik vagyunk mi, hogy ezzel vitatkozzunk?! Különösen, hogy a Narancs kritikusa is a legnagyobb elismerés hangján szólt (a teljes írás itt) a műről: „Ismerek egy csomó ellenérvet e film számos feltételezhető fogásirányából, és képzelem, mennyi lehet még ezeken kívül, minekutána szerintem a Dogville kétségtelenül kitűnő mozidarab, egy hosszú remek, az effélékért érdemes még fönntartani a filmszínházi intézményt. Idén tán csak egy Kaurismäki-mű volt ehhez fogható." Trier 2003-as filmje a Modem kertmoziban látható.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.