Vis-à-vis találkozások A-val

  • 2012. június 7.

Snoblesse

2011 bizonyítottan legkiemelkedőbb hazai táncelőadása.


Réti Anna huzamosabb ideig dolgozott Hollandiában, majd még nagyobb kalandra vállalkozott: Magyarországra jött szabadúszni. Ilyen minőségében dolgozott Szabó Réka, Hudi László, Bodó Viktor és Goda Gábor előadásaiban, de egyéni felkéréseknek is gyakorta eleget tesz. 2005 óta készíti saját koreográfiáit, melyeket nemcsak előszeretettel látnak, de előszeretettel díjaznak is a honi és külföldi fesztiválokon. Lábán Rudolf-díjban kétszer is részesült: 2007-ben a Lélek pulóver nélkül című darabot választották az év legjobb táncelőadásának, idén pedig a Vis-à-vis találkozások A-val nyerte el a díjat. Ez a produkció látható június 14-én és 15-én 20.00-órai kezdettel az Eötvös10 Közösségi és Kulturális Színtér Kamaratermében. Az előadás után jiddis és héber dalokat játszik Darvas Kristóf harmonikán, énekel Simányi Zsuzsanna.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.