Dárdai mérges lett, mert megint a fiáról faggatták

  • narancs.hu
  • 2021. március 22.

Sport

„Könyörögtem már, hogy hagyjuk ezt a kérdést” – mondta az újságírónak a Hertha BSC magyar edzője. Aztán győzött a csapat.

A Hertha BSC a vasárnapi meccsen 3-0-ra verte az elvileg erősebb Leverkusent. Nagyon kellett a berlini futballcsapatnak ez a győzelem ahhoz, hogy esélye legyen benn maradni a bajnokságban. 

A Telex vette észre, hogy a meccs előtt a Hertha magyar edzője a Sky csatornának nyilatkozott, és kifakadt, mert Marc Behrenbeck riporter szóba hozta, hogy a csapatban Dárdai Márton is szerepel. 

„Nem értelek titeket. Miért téma ez már megint? Százszor mondtam már, hogy ez baromság, azzal kell foglalkozni, ha jól játszik. Ő nem az edző fia, hanem Dárdai Márton. Könyörögtem már, hogy hagyjuk ezt a kérdést. Ő egy játékos, és nem az edző fia. Egy fiatal játékos, aki követ el hibákat. Erre mondjátok századszor is, hogy ő az edző fia.

Nincs még egy nyelv, csak a német, amelyikben külön kifejezés van erre.

Az öltözőben ez nem téma, elválik egymástól az edző és a játékos. Mit akartok kiprovokálni? Jobb lenne ezt már befejezni” – mondta Dárdai Pál, aki január végén vette vissza a gyöngélkedő csapat irányítását. 

Dárdai kisebbik, 19 éves fia, Márton már a korábbi edző, Bruno Labbadia irányítása alatt is bekerült a csapatba kétszer, csereként. Az utóbbi öt fordulóban Dárdai Pál kezdőként játszatta. Márton védő, bal lábas, ami nem gyakori. Az osztályzatok alapján hasonló a teljesítménye, mint védőtársainak. Ő volt az U17-es német válogatott csapatkapitánya a 2019-es Európa-bajnokságon. Most még eldöntheti, hogy melyik felnőtt válogatottban szeretne játszani, a németben vagy a magyarban. Marco Rossi szövetségi kapitány azt mondta, ha Dárdai Márton jönni akar, és játszik a csapatában, akkor számít rá.

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.